Sosyal Medya Analizi Nedir ?

Hello, welcome back!

We want to bring together those who have knowledge and those who need it, to bring together people with different perspectives so that they can understand each other better and to enable everyone to share their knowledge.

  • Sitemiz Bir Webmaster forumu ve tartışma platformu dur webmaster forumu dışındaki konular yasaktır direkt silinecektir.
  • Our site is a Webmaster forum and discussion platform. Topics outside the webmaster forum are prohibited and will be deleted immediately.

azat

Kayitli Üye
Joined
Dec 18, 2018
Messages
22
Reaction score
1
Points
3
Age
1020
Website
webtiryaki.com
Sosyal-Medya-Analizi.jpg


Sanal pazarlama teknikleri daha fazla kişiye ulaşmak ve satışı artırmak için önemlidir. Yaygın kullanılan sosyal medya da analizi yapılması gereken bir alandır.

Sosyal Medya Analizi Nedir ?

Genel bir tanımla sosyal medya analizi birçok farklı sosyal medya platformundaki hedef kitle ve satışa yönelik uygulamaları barındıran değerlendirmelerdir. Organik trafiğin sosyal medyadaki hali, firmayı daha fazla tantan uygulamlar bu kapsamda yer almaktadır. Bu alanda ne kadar çok iyileştirme yapılırsa o kadar çok geri dönüş alınır. Potansiyel müşterilerileri belirlemek, marka bilinirliği açısından önemlidir.

Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya analizi yapılışı, birçok farklı ayrıntıyı barındırmaktadır. Bu analizler ve sonrasında çözümlere göre iyileştirmeler, performans gelişimi sağlanabilir. Alt başlıklar halinde bu konuyu ele almak işe yarayacaktır.

Kitle Büyüklüğü Analizi

Bir firmanın sosyal medya kurumsal hesabındaki organik kitleyi büyütmek son derece önemlidir. Kitle ne kadar büyük olursa organik trafik o kadar çok olacaktır. Daha büyük bir kitle elde etmek isteyenlerin, bütçe varsa reklam vermeleri işe yarayabilir. Ancak hedef kitlenizin de büyütülmesi sırasında rakip analizi de önemli bir ayrıntıdır. Yani başka firmalar sosyal medya çalışmalarında neler yapmışsa buna bakılması gerekir. ayrıca sizi takip etmeyen kitlelerin neden takip etmediği konusunda da analiz yapılabilir.

Profilin Doğru Oluşturulması

Firmanızı sosyal medya hesabı üzerinden daha geniş bir kitleye ulaştırmak için doğru bir profil hazırlanmalıdır. Sosyal medya hesabında doğru kitle profilinin oluşturulması için uygulama detaylarına bakılması gerekmektedir. Raporlamalar bu noktada doğru oluşumun en önemli şartı denebilir. Yüksek organik trafik temel amaç olarak düşünülürse doğru kitle oluşumu da rapora bağlıdır.

Kitle Oluşumu Sonrası Sosyal Medya Analizi

Sosyal medyada analizlere bağlı kitle oluşumu yapıdıktan sonra yüksek erişim ve etkileşim elde edilmesi bakımından önemli bir aşamaya gelinir.Yani kitleyle nasıl iletişime geçeceğnizin analizi yapılmalıdır. Bunu yapabilmek için düzenli olarak içerik paylaşımı gerektiğini de eklemek önemlidir.Yani etkileşim yaratacak düzenli bir sosyal medya hesabı olmalı, gelen yorumlar cevaplanmalı, farklı sayfalarla etkileşime girilmelidir. Ancak her müşterinizin sizle etkileşime girerek satın alacağı da düşünülmemelidir. Bazen hiç yorum ya da beğeni yapmayan kişiler de ürün alabilir.

Sosyal Medya İçerikleri Analizi

Yüksek trafik için sosyal medya analizi yaparken içerik detayları son derece önemlidir. Markanıza hitap eden kullanıcılara yönelik ilgi çekici bir içerik serisi oluşturmanız gerekmektedir. Resim, video ya da metin içerikleirnden hangisi daha fazla ilgi görüyorsa merak edilen sorulara yönelik içerikler hazırlanıyorsa doğru yoldasınız demektir.gerekirse profil resminizi veya kapak resminizi ilgi çekmesi için değiştire de bilirsiniz. Ancak markanızın kurumsal özelliklerinden uzaklaşmamalıdır. İçeriklerinizi analiz ederken, kapaktan yazı ve görsellere kadar marka kimliği bütün olarak değerlendirilmesi gerekir.

Sosyal Medyada Rakip Analizi

Sosyal medyada rakip analizi hesap karşılaştırması, hangi konularda ne gibi etkileşimler olduğu, rakip firmanın kullanıcı kitlesi ile nasıl iletişime girdiği, içeriklerinin ayrıntıları gibi birçok açıdan değerlendirmeler yapılmalıdır. Bu şekilde kendi firmanızdaki eksiklikleri bulabilir ve geliştirme çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Kullanıcıların Duygusal Açıdan Durum Analizinin Yapılması

Hangi paylaşımlara ne gibi bir ilgi oluştuğunun analizinin yapılması, firma pazarlamasında önemli bir yere sahiptir. Sonuç olarak hedef kitlenin satın alma dürtüsünü harekete geçirmek temel amaçtır. Bu nedenle duygusal açıdan kullanıcılarla paralellik sağlanabilir.

Google Analytics Kullanımı

Sosyal medya bağlantılarınızın analizini yapmak için en iyi ücretsiz uygulamalardan biri Google Analytics platformudur ve bağlantı değerlendirmeleri ile gelişim sağlamak mümkün hale gelir. Trafik alması önemli olan sosyal medya hesaplarında ancak bu şekilde bir görünürlük etkisi olmaktadır.
 
Back
Top Bottom