Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO Arasındaki Fark

Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO arasındaki fark​

seoop.png
Bir web sitesini optimize etmek söz konusu olduğunda, dikkate alınması gereken iki önemli faktör vardır: sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO. İyi optimize edilmiş bir site, hedeflenen trafik ve katılım sağlayabilirken, daha yüksek arama motoru sıralamalarına ulaşmak için önemli miktarda çaba gerektirir.

Peki, sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasındaki fark tam olarak nedir? Sayfa içi SEO, web sitenizin içeriğine ve yapısına uygulanan optimizasyon tekniklerini ifade ederken, sayfa dışı SEO, bağlantı kurma ve sosyal medya pazarlaması gibi web sitenizin dışında kullanılan stratejileri içerir.

Bu farklılıkları daha iyi anlamak için, sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasındaki nüanslara daha yakından bakalım.

SEO neden önemlidir?​


İnternetin ilk günlerinde, insanlar çok fazla rehberlik veya düzenleme olmadan Web'de geziniyor ve yeni siteler keşfediyorlardı. Yahoo gibi manuel listeler, siteleri ve sayfaları dizine eklemenin tek yoluydu. Ancak Google'ın tanıtılmasıyla Web şekillenmeye başladı.

Ancak, Google da dahil olmak üzere eski arama motorları, bir sayfanın içeriğini anlamak için yalnızca anahtar kelimeler kullanıyordu. Bu, anahtar kelime doldurma ve gizli metin gibi etik olmayan uygulamalara yol açarak korkunç bir İnternet deneyimi yarattı.

Şans eseri, etik stratejilerin ve en iyi uygulamaların savunucuları Web'in şekillenmesine yardımcı oldu. Arama motorları daha sofistike hale geldi ve bir sayfayı bağlamsallaştırmak için yüzlerce öğe kullanmaya başladı ve kullanıcılara değerli, alakalı bilgiler sağladı.

Günümüzde Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), arama motorlarının gelişimine uyum sağlayarak, işletmelerin web sitelerini daha üst sıralarda yer almak ve kullanıcılara değerli içerik sağlamak için optimize etmelerini çok önemli hale getirdi.

Sayfa İçi SEO Nedir?​


Bir web sayfası söz konusu olduğunda, insanlar ve arama motorları için deneyim tamamen farklıdır. İnsanlar görsel öğeleri, sesleri ve ilgi çekici içeriği görürken, arama motorları kodu ve metni işlenecek veri olarak görür. Bu, iki ana hedefi olan Sayfa İçi SEO'nun devreye girdiği yerdir: web sayfasını belirli bir konu için geliştirmek ve kullanıcılara daha fazla değer sunmak ve arama motorlarının ne hakkında olduğunu anlaması ve arzu edilen terimler için sıralaması için bir sayfayı optimize etmek. .

Her web sayfası, kullanıcılar ve arama motorları için çok önemli olan içeriğe sahiptir. Harika içerik, doğal olarak alakalı anahtar kelimeler ve kelime öbekleri gibi birçok sayfa içi SEO öğesini içerir. Ancak, sayfa içi SEO taktiklerini kullanarak bir sayfanın SEO değerini artırmanın ek yolları da vardır.

Sayfa İçi SEO ile, bir web sayfasındaki çeşitli öğelere istenen anahtar kelimeler eklenebilir, örneğin:

  • Başlıklar
  • Meta açıklamaları
  • Başlıklar
  • Vücut içeriği
  • İç ve dış bağlantılar
  • Medya açıklaması
  • Yapılandırılmış veriler.

Esasen amaç, ilgili anahtar kelimelerle bir konu etrafında optimize edilmiş bir içerik parçası oluşturmaktır. Bu, kullanıcı deneyimini iyileştirecek ve sayfaya daha güçlü SEO değeri verecektir.

Sayfa Dışı SEO Nedir?​


Sayfa dışı SEO, daha geniş topluluğa dayalı bir web sayfasının algılanan değeriyle ilgiliyken, sayfa içi SEO, içeriğin ne hakkında olduğunu ölçer. İnsanlar harika içeriklerden veya ürünlerden/hizmetlerden keyif aldıklarında, onlardan daha çok bahsetme eğilimindedirler, bu da onların değerinin güçlü bir göstergesidir. Sayfa dışı SEO'yu sayfa içi SEO ile birleştirerek, bir sayfa daha yüksek sıralamalar kazanabilir.

Sayfa dışı SEO taktikleri, ilgili sitelerden kaliteli geri bağlantılar , sosyal medyadan bahsetmeler ve bağlantılar ve güvenilirlik, alaka düzeyi ve katılım yoluyla otorite oluşturmayı içerir. Kaliteli geri bağlantılar elde etmenin en popüler yolu, web sitenize geri bağlantı içeren ilgili sitelerde içerik yayınlamayı içeren site erişimidir. Başka bir yaklaşım, diğer site sahiplerinden oluşturduğunuz bir kaynağa bağlantı vermelerini istemektir.

Blog yorumları, Web 2.0 özellikleri, dizin gönderimleri ve daha fazlası gibi geri bağlantıların elde edilmesine yardımcı olacak hizmetler de mevcuttur. Bunlar bir bağlantı kurma pazarında keşfedilebilir.


Sayfa Dışı SEO ve Sayfa İçi SEO, hangisi daha önemli?​


Web siteniz, tüm çevrimiçi çabalarınızın yayıldığı merkezi bir merkez gibidir. Optimize edilmemiş bir siteye trafik göndermek kötü bir kullanıcı deneyimine yol açabileceğinden, sayfa dışı SEO'ya odaklanmadan önce web sitenizi optimize etmek önemlidir. Bu nedenle, öncelikle sayfa içi SEO çabalarına öncelik vermek önemlidir. En iyi sonuçları elde etmek için, anahtar kelimeleri ve rakipleri araştırmak, başlık, meta, h1 ve gövde içeriğini optimize etmek, sayfa yükleme hızını iyileştirmek ve mobil uyumluluğu sağlamak gibi

yüksek etkili çabalara odaklanın . Harika içerik, sayfa içi SEO stratejinizin de birincil odak noktası olmalıdır.

Sayfa içi öğelerinizden memnun kaldığınızda, sayfa dışı SEO çalışmalarına geçebilirsiniz. Güçlü endüstri bağlantıları kurmak ve söz ve geri bağlantılar istemek, otorite ve bağlantılar oluşturmak için nişinizdeki ilgili sitelerde harika içerikler yayınlamak ve bağlantı kurma ve konuk gönderme hizmetlerini keşfetmek, sayfa dışı SEO stratejinizi tamamlayabilir.

SEO'nun devam eden bir yatırım olduğunu ve iyileştirilmiş sıralamaları görmenin birkaç ay sürebileceğini unutmamak önemlidir. Bu nedenle, sitenizin sürekli büyümesini sağlamak için her gün biraz üzerinde çalışmak idealdir.

Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO'yu Anlamak: Optimizasyon Stratejilerine Öncelik Vermek​


Özetle, SEO herhangi bir web sitesinin başarısı için çok önemlidir. Sayfa içi SEO, web sitenizin içeriğini ve yapısını optimize etmekle ilgiliyken, sayfa dışı SEO, bağlantılar, bahsetmeler ve otorite yoluyla web sitenizin algılanan değerini oluşturmakla ilgilidir. Sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasında önceliklendirme söz konusu olduğunda, diğer tüm çevrimiçi çabaların temelini oluşturduğu için önce web sitenizi optimize etmeye odaklanmak önemlidir. Hem sayfa içi hem de sayfa dışı SEO'ya tutarlı bir şekilde yatırım yaparak daha yüksek sıralamalar elde edebilir, markanızı ve otoritenizi oluşturabilir ve sonuç olarak web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Her zaman olduğu gibi, sizi Web Yöneticisi Tartışmalarımıza

göz atmaya davet ediyoruz.SEO, forum ve site yönetimi, topluluk oluşturma, web sitesi geliri ve para kazanma ve diğer harika tartışmalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için.

Bu makaleyi ilginç bulursanız, paylaşmaktan çekinmeyin!
 
Geri
Üst Alt