azat
Kayitli Üye
E-ticaretin birçok kişiye kârlı bir işletme seçeneği sunması şaşırtıcı değil. Ancak, artan karlarla birlikte kişiselleştirilmiş deneyimler ve günün her saatinde bağlantı kurmak isteyen müşterilerin artan talepleri geliyor.
Bu talepleri karşılamak için, çevrimiçi mağazanızın merkezinde sağlam bir e-ticaret yazılımına ihtiyacınız vardır. Böyle bir yazılım, envanterinizden vergileri ve nakliye ücretlerini otomatik olarak hesaplamaya kadar her şeyi yönetmeyi kolaylaştırır. Ayrıca, iyi bir e-ticaret yazılımı, teknik olmayan personelin bile platformu kolayca yönetebilmesini sağlayan kullanımı kolay bir arayüze sahiptir.
E-ticaret yazılımının rolü nedir?
E-ticaret yazılımının işi, çevrimiçi işinizin sorunsuz çalışmasını kolaylaştırmaktır. Çeşitli entegrasyonlar sayesinde, bu tür yazılımlar, işinizin günlük çalışmasında gereken tüm fonksiyonları tek bir yerden yerine getirmenize olanak sağlar.
E-ticaret yazılımınızdan bekleyebileceğiniz standart işlevlerden bazıları, işletmeniz için otomatik nakliye ve vergi hesaplamaları ve uçtan uca sipariş yönetimidir. Bu, ödeme işlemeyi, işlem kayıtlarını tutmayı, müşteri bilgilerini yönetmeyi, fatura üretmeyi ve faturalandırmayı ve ayrıca analitiğe dayalı akıllı iş raporları sunmayı içerir. Kolay ürün ve envanter yönetimi, mağazanızı güncel tutmanıza yardımcı olur. Ayrıca, düşük stoklar için otomatik bildirimleri de ayarlayabilirsiniz, böylece herhangi bir ürün hızlı bir şekilde tükeniyorsa ve yenilemeye ihtiyaç duyuyorsa, zamanla iç içe olmanızı sağlar. Doğru e-ticaret yazılımı, çevrimiçi mağazanızın SERP'lerde daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olan yerleşik SEO ile pazarlamayı basitleştirmenize yardımcı olur.
Gelişmiş bir e-ticaret yazılımı kullanmanın yararları çoktur.
Bunlar arasında daha düşük maliyetler, faturalandırma ve envanterdeki manuel hataların ortadan kaldırılması ve daha iyi bir müşteri deneyimi sayılabilir. Özellikle günümüzde çoğu perakendecinin hizmet, fiyat veya kalite yerine müşteri deneyimi konusunda rekabet ettiği durumlarda, sağlam bir e-ticaret yazılımı müşterilerinizin ihtiyaç duyduklarını hızlı ve verimli bir şekilde bulmalarına yardımcı olabilir. Barındırılan birçok çözüm, müşterileriniz için her zaman mükemmel bir çevrimiçi alışveriş deneyimi sağlamak için web sitesi yönetimi de sunar.
E-Ticaret Yazılım Türleri
Merak ediyorsanız, çevrimiçi mağazanız için kullanabileceğiniz başlıca iki tür e-ticaret yazılımı vardır. Şirket içi e-ticaret yazılımı şirket bünyesinde kuruludur ve işletmenize manuel olarak uyacak şekilde özelleştirilebilir. Öte yandan, nispeten daha ucuz olan ve minimum sürede çevrimiçi olarak sunulan bir SaaS çözümüne abone olabilirsiniz.
Şirket içi veya Hizmet Olarak Sunulan Yazılımları seçmenin yanı sıra, işiniz için bir e-ticaret yazılımı seçmeden önce kendinize sormanız gereken başka sorular da vardır:
Aşağıda, çevrimiçi işletmeniz için doğru e-ticaret yazılımını seçmenize yardımcı olacak bu önemli noktalardan bazılarını detaylı olarak tartışıyoruz:
Toplam maliyet
Bütün güzel şeyler bir bedeli var. Bununla birlikte, ücretlendirmeler farklı platformlar için ve ayrıca belirli bir platformdaki farklı hizmetler için değişebilir.
Bir e-ticaret yazılımı seçtiğinizde ilk bir ücreti ödersiniz. Ayrıca, sabit bir aylık ücret ödemeniz veya kredi kartı işlemleri gibi bireysel hizmetler için ödeme yapmanız gerekebilir. Ancak, yazılımı yalnızca maliyet açısından değerlendirmemek önemlidir. Pek çok sağlayıcı yüksek ücret talep eder, ancak e-ticaret deneyiminizi önemli ölçüde artırabilen ve daha fazla kâr sağlayan birçok faydalı özellik sunar.
Servis Sınırları
Daha önce de belirttiğimiz gibi, tüm e-ticaret yazılımları aynı değil. Bazıları sınırsız ürün satmanıza izin verirken, diğerleri platformda satabileceğiniz ürün sayısını sınırlandırabilir ve ek ürünler için sizi daha fazla ücretlendirebilir. Ayrıca, belirli bir tür ürün için bir e-ticaret yazılımı tasarlanabilir. Bu nedenle, ürününüzü, envanterinizin boyutunu destekleyen ve rekabetçi bir ücret talep eden bir yazılım seçmek çok önemlidir.
Genel Tasarım
Shopify, bir çevrimiçi mağazanın görünümünü özelleştirmek için çeşitli profesyonelce tasarlanmış temalar sunduğundan, işletme sahipleri arasında popüler bir seçimdir. Mağazanın görünümüne ve havasına ek olarak, yazılımınızın müşteri deneyimini geliştirmek için üçüncü tarafların çeşitli uygulamalar, ödeme teklifleri ve sosyal ağlarla entegrasyonuna izin vermesi gerekir.
Dikkate alınması gereken diğer bir önemli faktör platformun güvenliğidir. En az bir düzeyde PCI uyumluluğu ile çok katmanlı güvenlik sunan bir platform seçilmesi önerilir. Para işlemleri de güvence altına alınmalı ve kart ödemeleri için zorunlu olarak CVV (ve mümkünse sanal bir pim) talep etmelidir.
Müşteri servisi
Bir araştırmaya göre , tüketicilerin% 44'üçevrimiçi bir satın alımın ortasında bir aracıyla konuşma seçeneğini tercih edin. Bu nedenle, müşterilerinize birden fazla kanalda gerçek zamanlı destek sunmak işinizi önemli ölçüde artırabilir. Başka bir anket tüketicilerin% 50'sinden fazlasının Live Chat yazılımını tercih ettiğini gösteriyorBir şirketle bağlantı kurmak ve bir Chatbot'tan rahat bir şekilde alışveriş yapmak için. Ek olarak, 2021 yılına kadar görsel ve sesli aramayı desteklemek için web sitelerini yeniden tasarlayan markaların gelirlerini% 30'a kadar artıracağı tahmin ediliyor.
Açıkçası, çevrimiçi mağazanızın başarılı olmasını istiyorsanız, müşterilerinize gerçek zamanlı destek sunmak için tasarlanmış dinamik bir platforma ihtiyacınız var.
Sonuç
Güçlü bir e-ticaret yazılımı, başarısız bir başlangıç ile gelişen bir çevrimiçi işletme arasındaki farkı heceleyebilir. Ancak, özelliklere ek olarak, ekibinizin teknik olmayan üyelerinin de yönetebilmesini sağlamak için arayüzü de sınamanız gerekir.
Bu listeye eklemek istediğiniz başka bir şey var mı? Lütfen yorumlarınızı aşağıya bırakın - sizden haber almak isteriz.
Bu talepleri karşılamak için, çevrimiçi mağazanızın merkezinde sağlam bir e-ticaret yazılımına ihtiyacınız vardır. Böyle bir yazılım, envanterinizden vergileri ve nakliye ücretlerini otomatik olarak hesaplamaya kadar her şeyi yönetmeyi kolaylaştırır. Ayrıca, iyi bir e-ticaret yazılımı, teknik olmayan personelin bile platformu kolayca yönetebilmesini sağlayan kullanımı kolay bir arayüze sahiptir.
E-ticaret yazılımının rolü nedir?
E-ticaret yazılımının işi, çevrimiçi işinizin sorunsuz çalışmasını kolaylaştırmaktır. Çeşitli entegrasyonlar sayesinde, bu tür yazılımlar, işinizin günlük çalışmasında gereken tüm fonksiyonları tek bir yerden yerine getirmenize olanak sağlar.
E-ticaret yazılımınızdan bekleyebileceğiniz standart işlevlerden bazıları, işletmeniz için otomatik nakliye ve vergi hesaplamaları ve uçtan uca sipariş yönetimidir. Bu, ödeme işlemeyi, işlem kayıtlarını tutmayı, müşteri bilgilerini yönetmeyi, fatura üretmeyi ve faturalandırmayı ve ayrıca analitiğe dayalı akıllı iş raporları sunmayı içerir. Kolay ürün ve envanter yönetimi, mağazanızı güncel tutmanıza yardımcı olur. Ayrıca, düşük stoklar için otomatik bildirimleri de ayarlayabilirsiniz, böylece herhangi bir ürün hızlı bir şekilde tükeniyorsa ve yenilemeye ihtiyaç duyuyorsa, zamanla iç içe olmanızı sağlar. Doğru e-ticaret yazılımı, çevrimiçi mağazanızın SERP'lerde daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olan yerleşik SEO ile pazarlamayı basitleştirmenize yardımcı olur.
Gelişmiş bir e-ticaret yazılımı kullanmanın yararları çoktur.
Bunlar arasında daha düşük maliyetler, faturalandırma ve envanterdeki manuel hataların ortadan kaldırılması ve daha iyi bir müşteri deneyimi sayılabilir. Özellikle günümüzde çoğu perakendecinin hizmet, fiyat veya kalite yerine müşteri deneyimi konusunda rekabet ettiği durumlarda, sağlam bir e-ticaret yazılımı müşterilerinizin ihtiyaç duyduklarını hızlı ve verimli bir şekilde bulmalarına yardımcı olabilir. Barındırılan birçok çözüm, müşterileriniz için her zaman mükemmel bir çevrimiçi alışveriş deneyimi sağlamak için web sitesi yönetimi de sunar.
E-Ticaret Yazılım Türleri
Merak ediyorsanız, çevrimiçi mağazanız için kullanabileceğiniz başlıca iki tür e-ticaret yazılımı vardır. Şirket içi e-ticaret yazılımı şirket bünyesinde kuruludur ve işletmenize manuel olarak uyacak şekilde özelleştirilebilir. Öte yandan, nispeten daha ucuz olan ve minimum sürede çevrimiçi olarak sunulan bir SaaS çözümüne abone olabilirsiniz.
Şirket içi veya Hizmet Olarak Sunulan Yazılımları seçmenin yanı sıra, işiniz için bir e-ticaret yazılımı seçmeden önce kendinize sormanız gereken başka sorular da vardır:
- Yazılımın kurulumu kolay mı?
- Genel entegrasyon maliyeti bütçeniz dahilinde mi?
- Yazılım entegre hizmetler sunuyor mu veya üçüncü taraf uygulamalara büyük ölçüde güveniyor mu?
- Platform küçük işletmeler için mi yoksa büyük mü için tasarlandı?
- Yazılımı iş gereksinimlerime göre özelleştirebilir miyim?
- Bu yazılımla elde edebileceğim otomasyon seviyesi nedir?
- Bütünleşik pazarlama araçları nelerdir?
- Platform tarafından sunulan müşteri desteğinin türü nedir - destek forumları, SSS, e-posta, telefon veya Canlı Sohbet seçenekleri var mı?
- Bilmem gereken herhangi bir servis sınırı var mı?
- Müşterilerimin verilerini korumak için platform tarafından sunulan güvenlik düzeyi nedir?
Aşağıda, çevrimiçi işletmeniz için doğru e-ticaret yazılımını seçmenize yardımcı olacak bu önemli noktalardan bazılarını detaylı olarak tartışıyoruz:
Toplam maliyet
Bütün güzel şeyler bir bedeli var. Bununla birlikte, ücretlendirmeler farklı platformlar için ve ayrıca belirli bir platformdaki farklı hizmetler için değişebilir.
Bir e-ticaret yazılımı seçtiğinizde ilk bir ücreti ödersiniz. Ayrıca, sabit bir aylık ücret ödemeniz veya kredi kartı işlemleri gibi bireysel hizmetler için ödeme yapmanız gerekebilir. Ancak, yazılımı yalnızca maliyet açısından değerlendirmemek önemlidir. Pek çok sağlayıcı yüksek ücret talep eder, ancak e-ticaret deneyiminizi önemli ölçüde artırabilen ve daha fazla kâr sağlayan birçok faydalı özellik sunar.
Servis Sınırları
Daha önce de belirttiğimiz gibi, tüm e-ticaret yazılımları aynı değil. Bazıları sınırsız ürün satmanıza izin verirken, diğerleri platformda satabileceğiniz ürün sayısını sınırlandırabilir ve ek ürünler için sizi daha fazla ücretlendirebilir. Ayrıca, belirli bir tür ürün için bir e-ticaret yazılımı tasarlanabilir. Bu nedenle, ürününüzü, envanterinizin boyutunu destekleyen ve rekabetçi bir ücret talep eden bir yazılım seçmek çok önemlidir.
Genel Tasarım
Shopify, bir çevrimiçi mağazanın görünümünü özelleştirmek için çeşitli profesyonelce tasarlanmış temalar sunduğundan, işletme sahipleri arasında popüler bir seçimdir. Mağazanın görünümüne ve havasına ek olarak, yazılımınızın müşteri deneyimini geliştirmek için üçüncü tarafların çeşitli uygulamalar, ödeme teklifleri ve sosyal ağlarla entegrasyonuna izin vermesi gerekir.
Dikkate alınması gereken diğer bir önemli faktör platformun güvenliğidir. En az bir düzeyde PCI uyumluluğu ile çok katmanlı güvenlik sunan bir platform seçilmesi önerilir. Para işlemleri de güvence altına alınmalı ve kart ödemeleri için zorunlu olarak CVV (ve mümkünse sanal bir pim) talep etmelidir.
Müşteri servisi
Bir araştırmaya göre , tüketicilerin% 44'üçevrimiçi bir satın alımın ortasında bir aracıyla konuşma seçeneğini tercih edin. Bu nedenle, müşterilerinize birden fazla kanalda gerçek zamanlı destek sunmak işinizi önemli ölçüde artırabilir. Başka bir anket tüketicilerin% 50'sinden fazlasının Live Chat yazılımını tercih ettiğini gösteriyorBir şirketle bağlantı kurmak ve bir Chatbot'tan rahat bir şekilde alışveriş yapmak için. Ek olarak, 2021 yılına kadar görsel ve sesli aramayı desteklemek için web sitelerini yeniden tasarlayan markaların gelirlerini% 30'a kadar artıracağı tahmin ediliyor.
Açıkçası, çevrimiçi mağazanızın başarılı olmasını istiyorsanız, müşterilerinize gerçek zamanlı destek sunmak için tasarlanmış dinamik bir platforma ihtiyacınız var.
Sonuç
Güçlü bir e-ticaret yazılımı, başarısız bir başlangıç ile gelişen bir çevrimiçi işletme arasındaki farkı heceleyebilir. Ancak, özelliklere ek olarak, ekibinizin teknik olmayan üyelerinin de yönetebilmesini sağlamak için arayüzü de sınamanız gerekir.
Bu listeye eklemek istediğiniz başka bir şey var mı? Lütfen yorumlarınızı aşağıya bırakın - sizden haber almak isteriz.