Google’dan 3 farkli Search Console Analiz Raporu

Merhaba, tekrar hoş geldiniz!

Bilgi sahibi olanlarla ihtiyaç duyanları buluşturmak, farklı bakış açılarına sahip insanları bir araya getirerek birbirlerini daha iyi anlamalarını sağlamak ve herkesin bilgisini paylaşmasını sağlamak istiyoruz.

cakal

Yönetici
Katılım
5 Ara 2018
Mesajlar
517
Tepkime puanı
168
Puanları
43
Konum
izmir
Google’dan 3 farkli Search Console Analiz Raporu yazımda bugün Search Console üzerinde fark ettiğim 3 yeni özelliği paylaşacağım. Arama motoru optimizasyonu konusunda çalışan Websitesi olanlar ve yapılandırılmış veri ile ilgili soru işaretleri olanlar için çok önemli 3 yeni rapor var artık hayatımızda.

Search Console üzerinde gelen bu 3 yeni rapor ekranı tamamen yapılandırılmış verilerle alakalı. Bu 3 yeni özellik “Site Bağlantıları Arama Kutusu”, “Logo” ve “Tarif, Etkinlik, İş İlanı Gönderme ve diğerleri” şeklinde konumlandırılmış durumda.

1-png.png


Bu özelliklerin tümü Search Console’da her zaman alıştığımız gibi geliştirme raporu şeklinde. Bu raporlarda sitemizdeki genel hata, uyarı ve geçerli eğilimlerini görebiliyoruz. Ayrıca tek tek sayfa başına uyarı ve hataları da yine bu yeni özellikler aracılığıyla görüntüleyebiliyoruz.

Search Console kullanmaya aşina olanlar zaten ilk görüşte kavrayacaklardır. Genel olarak sitemizin denetimini yaptığımız diğer ekranlara benzer yapıyı yapısal veri raporlarına taşımış Google. Böylelikle adaptasyonu kolaylaştırmış görünüyor.

Web yöneticileri, her sorunu ayrı ayrı incelemek ve çözüme kavuşturmak işin renkli kutuları tıklayabiliyorlar. Bu işlemin akabinde kutuların altında satırlar aktif hale gelmektedir. Bu satırlardan birine tıklayarak hangi sayfada sorun olduğu görüntülenebilir.

Ayrıştırılamaz Yapısal Veriler

Üçüncü yeni raporun ismi ise “Ayrıştırılamaz Yapısal Veriler” raporu. Web yöneticileri, Google’ın ayrıştırma hatası nedeniyle tanımlayamadığı bir yapılandırılmış veri olup olmadığını görmek için bu raporu kontrol edebilecekler.

2-png.png


Üçüncü rapor türü de diğerleri gibi büyük bir öneme sahip. Bu rapor ekranı sayesinde makaleler, ürünler, iş ilanları v.b yapısal veri türlerinde tam kontrol sağlama şansına sahibiz. Bileceğiniz üzere yapısal veri işaretlemelerini genellikle bu kategoriler üzerine yapıyoruz.

Bu rapordaki tüm hataları çözüme kavuşturmak daha fazla rich snippet gösterimi kazanmanız, ciddi bir SEO gücü ve yüksek bir organik trafiğe kavuşmanızı sağlayacaktır.

Bu raporlarda yer alan sorunları çözüme kavuşturduktan sonra sitenizi “Yapısal Veri Test Aracı” ile kontrol etmeyi unutmayın.

Daha fazla bilgi ve yardım için linke tıklayabilirsiniz: https://support.google.com/webmasters/answer/9166415
 
Geri
Üst Alt