Üyeliğin hakkında sorunlar👨🏼‍🔧yaşıyorsanız bunu bizimle paylaşa bilirsiniz
Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.
  • Sitemiz Bir Webmaster forumu ve tartışma platformu dur webmaster forumu dışındaki konular yasaktır direkt silinecektir.
  • Our site is a Webmaster forum and discussion platform. Topics outside the webmaster forum are prohibited and will be deleted immediately.

Facebook Hayran Sayfası Oluşturma

Welcome to our site, Guest

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

cakal

Yönetici
Joined
Dec 5, 2018
Messages
541
Reaction score
177
Points
43
Location
izmir
Belirli kategorilere göre ayrılan Facebook hayran sayfaları arasında yerinizi almak için kişisel bir Facebook hesabına sahip olmanız yeterli. Facebook hayran sayfası açmak ne kadar kolay olursa olsun; sizinle aynı hizmet, ürün ya da amaç uğruna açılmış sayfalar arasından öne çıkmak bir o kadar zorlaşmış durumda. Bu makalemizde Facebook Hayran Sayfası açarken dikkat etmemiz gereken hususlar üzerinde duracağız ve adımları inceleyeceğiz.

Öncelikle, Facebook hesabınız açıkken sağ üstte, kilit ikonunun yanında yer alan ok işaretine tıklayıp “Sayfa Oluştur”a tıklıyoruz.

Sayfa Türü Seçme ve Gereksinimler
Facebook, genel amaçları ve hedefleri açısından hayran sayfalarını 6 farklı türe ayırmıştır.

      1. Yerel İşletme veya Yer
Kahve dükkanı, otel, kütüphane, AVM gibi belirli bir yerde ofis veya mağaza gibi yerel bir hizmet alanının olması bir yana, ziyaret edilebilen işletmeler için geçerlidir. Eğer ki markanızın sayfasında belirttiğiniz adreste müşterilerinize hizmet verebiliyorsanız bu sayfa türünü seçmelisiniz. Bu türde sayfaları açabilmeniz için ihtiyacınız olan bilgiler;

İş yeri adı
Sokak adı
İlçe ve şehir
Posta kodu
Telefon numarası
    2. Şirket, Kuruluş veya Enstitü
Banka, üniversite, holding gibi yapıların oluşturması gereken sayfa türüdür. Bu türde sayfaları açabilmeniz için ihtiyacınız olan bilgiler;

Şirket adı
    3. Marka veya Ürün
Şirketinize ait ürünlerin, sattığınız yazılımların, verdiğiniz markalaşabilecek hizmetlerin adına oluşturabileceğiniz sayfalardır. Bu türde sayfaları açabilmeniz için ihtiyacınız olan bilgiler;

Marka ya da ürün adı
    4. Sanatçı, Müzik Grubu veya Tanınmış Kişi
Yazar, sporcu, gazeteci, müzisyen gibi kişisel için oluşturulabilecek sayfalardır. Bu türde sayfaları açabilmeniz için ihtiyacınız olan bilgiler;

İsim
    5. Eğlence
Kitap, dergi, müzik albümü gibi oluşumlar için ideal sayfa türüdür. Bu türde sayfaları açabilmeniz için ihtiyacınız olan bilgiler;

İsim
    6. Ortak Hedef veya Topluluk
İdeolojik, siyasi, belirli bir amaç uğruna kitleleri örgütlendirmek ya da bilgilendirmek için oluşturulan sayfalardır. Bu türde sayfaları açabilmeniz için ihtiyacınız olan bilgiler;

İsim
Sizin için ideal sayfa türünü belirleyip sayfanızı oluşturduktan sonra Facebook sizden bazı açıklayıcı bilgiler talep eder.

İşinizle Alakalı Bilgiler
Bu kısımda istenilen bilgileri doldurmak zorunlu değildir. Hatta sayfayı oluşturduktan sonra da hakkında kısmına girip bilgileri girebilir ya da değiştirebilirsiniz. Sizden istenenler şunlardır;

Açıklama
İşiniz hakkında hayranlarınızın öncelikli olarak bilmesi gereken en önemli verileri burada 155 karakter sınırına uygun olarak yazmalısınız. İşletmenizde neler bulunduğu, ne tür hizmetler verdiğiniz vb.

Web Sitesi Adresi
İşletmenizin web sitesi varsa, domain adını burada paylaşabilirsiniz. İlerleyen aşamalarda bu domain adresine Facebook’ta reklam verebileceksiniz.

Benzersiz Facebook Web Adresi
Kişisel profil hesapları gibi Facebook hayran sayfaları da kendilerine özel bir Facebook web adresine sahip olabilirler. Offline ve online reklamlarında Facebook web adreslerini paylaşan birçok marka bulunmaktadır. O yüzden, karışık ve uzun bir Facebook web adresi yerine içinde markanızın ya da ürününüzün adının geçtiği, akılda kalıcı bir adresi belirlemeye özen gösterin.

Profil Fotoğrafı Ekleme
İşletmenizin, markanızın vb. varsa logosu yoksa onu anlatabilecek bir fotoğrafını eklediğiniz kısımdır. Burada tavsiye edilen görsel boyutu 180 x 180 pikseldir. Böylece Facebook cihaza göre “Resize” edebilmek imkanı bulur. Facebook ise yüklediğiniz fotoğrafı 160 x 160 piksel oranlarında gösterir.

Sayfayı Favori Sekmelerine Ekleme
İsterseniz sayfanıza kolaylıkla ulaşabilmeniz için hemen sol tarafta yer alan favori sekmelerinize ekleyebilirsiniz. Böylece haber kaynağı sayfanızdayken bile tek tıkla sayfanıza girebilirsiniz.

Tercih Ettiğin Sayfa Hedef Kitlesi
Sayfanızın kendisinin erişmesini istediğiniz kitle hakkında Facebook’a “Brief” veriyormuşçasına hedefleme yaptığınız kısım olarak düşünebilirsiniz. Burada girdiğiniz kriterler dışındaki insanlar da sayfanıza ulaşabilir ve onu görüntüleyebilir ancak Facebook öncelikli olarak belirttiğiniz hedef kitleye ulaşmaya çalışacaktır. Böylece sayfanız milyonlarca kişiye gösterilmeye çalışılıp az kişiye ulaşmaktan ziyade spesifize edilmiş doğru milyonlara ulaşmaya çalışır. Yani gösterim sayısını düşürmekten ziyade arttırmaya yönelik yapılan bir hedeflemedir.

“Cover” Fotoğrafı Ekleme
Bir hayran sayfasına girildiğinde ilk ve en çok dikkat çeken şey “Cover” fotoğrafıdır. En az profil fotoğrafı kadar hatta belki ondan daha fazla önem taşımaktadır. Markanız, ürününüz ya da işletmeniz hakkında yaratıcı, açıklayıcı ve ilgi çekici bir “Cover” fotoğraf yüklemeye özen gösterin. Size ait olsun, türünün tek örneği olsun. Facebook tarafından önerilen optimum “Cover” fotoğrafı ölçüsü 828 x 315 pikseldir.

Ek Sayfa Özelliklerine Erişme
Sayfanız belirli bir beğeni sayısına ulaşmadan; sayfa istatistiklerini görüntüleyemez, sayfanızda teklif (Offer Claims) oluşturamazsınız. Hatta bazı sayfa türleri için, beğeni çıtasını aşmadığınız müddetçe Facebook web adresini bile alamazsınız. İsterseniz beraber inceleyelim;

25 Beğeni
Bazı sayfa türlerini tercih ederek Facebook hayran sayfası açtığınızda, Facebook web adresi alabilmeniz için sayfanızın alması gereken toplam beğeni sayısıdır.

30 Beğeni
Sayfanız 30 beğeni aldıktan sonra sayfa istatistiklerine ulaşabilirsiniz. Sayfanız kaç kişiye erişmiş, gönderilerinizi kaç kişi görmüş, ziyaretçilerinizin demografileri nelerdir? Tamamını buradan görüntüleyebilirsiniz.

50 Beğeni
Sayfanız toplamda 50 hayrana sahip olduğunda, sayfanızda teklif oluşturabilirsiniz. Teklifler ülkemizde sık kullanılan bir özellik olmasa da, onlar aracılığıyla bir ürün ya da hizmetiniz hakkında indirim, kampanya gibi güncellemeleri hayranlarınıza hızlıca ve kolaylıkla ulaştırabilirsiniz.

100 Beğeni
Sayfanız 100 beğeni aldığı andan itibaren sayfa istatistiklerinizin genel bakış sekmesinden 100 farklı sayfayı bazı kriterlere göre izleyebileceğiniz anlamına gelir. Bu kriterler; toplam sayfa beğenisi, geçen haftaya göre değişim oranı, haftalık gönderi ve gönderilerin erişim sayısı.
 
Back
Top Bottom