ali
Moderator
Adsense almak site sahipleri için heyecan verici bir durum olsa da birçok kişi kazancının düşük olması nedeni ile bu sektörden elini çekerek sitesini kapatıyor. Bunun bu şekilde devam etmemesi için ve sizlerin de güzel Adsense kazancı elde edebilmeniz için bu makaleyi yazma gereksinimi duyduk.
1.) Reklam Birimi Seçimi
Site tasarımına uygun şekilde reklam birimi seçmek önemlidir. Reklam biriminin boyutu gibi türü de oldukça önem arz eder. Örneğin yazı sonlarında bağlantı reklamları kullanarak daha fazla TO (Tıklanma Oranı) elde edebilirsiniz. Bunun dışında yazı arasına ve yan kısım dediğimiz sidebar bölümüne de görüntülü Adsense reklamları eklemeniz daha yararlı olacaktır. Unutulmamalıdır ki görüntülü reklamlar bağlantılı reklamlara oranla daha fazla TBM (Tık Başına Maliyet) verir. Bu da aynı tıklanma oranına sahip olduklarında görüntülü reklamlardan bağlantılı reklamlara göre daha fazla gelir elde edeceğiniz anlamına gelir.
2.) Reklam Yerleşimi
Adsense reklam yerleşimi hizmeti veren birçok firma var ancak yerleşim konusunda yapabilecekleriniz bir bakıma temanız ile sınırlıdır. TO arttıracağım diye olur olmadık yerlere reklam eklerseniz bu sefer göze çok batabilir ve dolayısı ile ziyaretçi rahatsız olur. Ziyaretçilerinize fazla reklam göstermek yerine, yerinde reklam göstermek çok daha yararlı olacaktır. Üstelik gösterdiğiniz reklamların fazla olmasına karşın çeşit az olduğunda, bu sefer aynı reklamları bir sayfada 2 hatta 3 defa görebilmeniz olası bir durumdur.
Doğru reklam yerleşimi siteye ve tasarıma göre oldukça farklılık göstermektedir. Site tasarımına ve sayfa uzunluğuna dikkat ederek reklam yerleşimi yapmak, hem sizin hem de ziyaretçiniz için pozitif bir durum oluşturacaktır. Önerimiz sidebar kısmını güzel kullanmanızdan yana. Bununla birlikte yazı başına ortasına ve sonuna eklemeniz verimi arttıracaktır. Yazı sonundaki reklamların bağlantı olması daha iyi olurken diğer kısımlarda görüntülü reklamlar kullanabilirsiniz. Unutmayın ki reklam yerleşimi siteden siteye farklılık gösterebilir. En iyi ornı yakalamak için deneme yanılma metodunu kullanabilirsiniz.
3.) Anahtar Kelime Odaklama
İnternette Adsense ile para kazanmanın olmazsa olmazlarından biri anahtar kelime odaklanmasıdır. Unutulmamalıdır ki anahtar kelimeler sektörleri temsil eder. Anahtar kelimenin TBM’si direkt olarak kazançlarınıza yansıyacaktır. Bunun için doğru anahtar seçimi yapmaktır. Yani TBM‘si yüksek anahtar kelimelere yoğunlaşmaktır.
Google’da reklam verenlerin kullandığı bir servis olan Adwords‘te araçlar kısmından “Anahtar Kelime Planlayıcı” ile hangi anahtar kelimenin ne kadar TBM’ye sahip olduğunu görebilir ve stratejinizi buna göre yapabilirsiniz. Anahtar kelime planlayıcı bölümüne buradan ulaşabilirsiniz. Adwords hesabı oluşturarak siz de bu ve bunun gibi birçok aracı kullanabilirsiniz.
Peki bu anahtar kelimeler ile ne yapacaksınız? Cevap şu; bu anahtar kelimelere odaklanarak içerisinde bunları barındıran makaleler girmeye başlayacaksınız. Ardından zamanla bu anahtar kelimelerde Google’da sıralamaya girip ziyaretçi çektiğinizi göreceksiniz. Bu anahtar kelimelerden aldığınız hit ile bu anahtar kelimelerle alakalı yazınızda çıkan reklamlara tıklandığında, Adwords kelime planlayıcıda yer alan maliyete yakın bir değer, Google Adsense hesabınıza aktarılacaktır. Yani bu anahtar kelimelerde reklama tıklanmış ve siz de o reklamdan gelir elde etmiş olacaksınız.
Adwords anahtar kelime planlayıcıda analiz yaparken dikkat etmeniz gereken bir takım şeyler var. Bunlara örnek olarak; anahtar kelimenin rekabetinin az olmasını ve aranma hacminin yüksek olmasını gösterebiliriz.
4.) Reklam Sunumu
Reklam gösterimi sunum aşamasında önem arz etmektedir. Ancak daha iyi verim almak için kullanıcıya reklamları önerebilirsiniz. Örneğin yazı sonuna yerleştireceğiniz bağlantı reklamlarından önce, “Aşağıdaki bağlantılar sizin için yararlı olabilir.” gibi bir ibare kullanmanız, kullanıcının reklama odaklanmasına yardımcı olur. Kullanıcı reklama baktığında ve güvenilir kişi olarak sizin o reklamı önermiş olmanız, kullanıcıya reklama tıklaması için pozitif bir etki yapar. Böylece TO artabilir. Ancak bu ve bunun gibi yöntemleri her kategoride kullanmanızı önermiyoruz.
5.) Tıklanma Oranını Artırma
Biraz önce de bahsettiğimiz gibi TO artması kazançlarınızı doğrudan etkilemektedir. Bu sebepten bu konuda en büyük amaçlarınızdan birisi tıklanma oranını arttırmak olmalıdır. Tıklanma oranı arttığında doğal olarak Adsense’den elde edeceğiniz gelir de aynı oranda artmaktadır.
6.) Hassas Kategori Düzenleme
Adsense hesabınıza giriş yaptığınızda reklamlar bölümünde hassas kategorilere izin vererek daha fazla gelir elde edebilirsiniz. Hassas kategorilerin tıklanma başına maliyeti yüksek olduğundan ve bu kategorilere izin verdiğinizde reklam çeşitliliğinin artacağından, Adsense kazancınızı arttıracak etki yapacaktır.
Hassas kategoriler içerisinde çok fazla çeşit olduğundan bu kısma izin verirken dikkatli olmanızı öneririz. Bu kısımda bulunan birçok kategori içerisinden size uygun olanlara izin verip olmayanları reddederseniz. Adsense kazancınızı arttırabilirsiniz.
7.) Reklam Engelleme
Reklam engelleme kısmı sitenizle ve kullanıcılarınız ile alakalıdır. Adsense hesabınıza giriş yaptıktan sonra reklamlar bölümünden reklam engelleme kısmına gelerek burada tıklanma oranının ve maliyetinin az olduğu reklamları reddederek yani o reklamları engelleyerek kazancı yüksek olan reklamların gözükmesini sağlayabilirsiniz. Böylece getirisi az olan reklamlar yerine getirisi daha yüksek olan Adsense reklamları gözükecek ve doğal olarak Adsense kazancınız artacaktır.
8.) Tıklanma Oranı Ve Maliyet Analizi
Adsense hesabınıza giriş yaptıktan sonra kullandığınız süre boyunca, aylık, haftalık veya günlük reklam tıklanma oranınızı görebilirsiniz. Tık başına maliyet ile ufak bir hesaplama yaparak reklam kazancınızı hesaplayabilir ve buna göre gerek tıklanma oranı tarafına gerekse tık başına maliyet tarafına yönelerek Adsense kazancını arttırma konusunda iyileştirmelere gidebilirsiniz.
9.) Reklam Engelleyici Kapattırma
Türkiye’de internet kullanıcılarının birçoğu, Adblock gibi reklam engelleyici kullanmakta. Kullanıcılara küçük bir not bırakarak reklam engelleyicilerini kapatlamalarını rica edebilirsiniz. Bu sayede reklamlarda ilgilerini çekecek bir şey olduğunda reklama tıklayabileceklerdir.
Ancak bu ziyaretçilerinize reklamlara tıklamaya zorlamanız veya reklamlara tıklamalarını rica etmeniz değildir. Sitenizden kazanç elde etmek ilk amacınız olmamalıdır. Böyle düşünüyorsanız bile kullanıcılara bunu hissettirmeniz, ziyaretçi kaybetmenize neden olacaktır.
10.) Hit Arttırma
Evet, gelelim Adsense kazancı arttırma konusunda en önemli etkene. Hit yani trafik arttırmak sitenizin daha fazla kişi tarafından ziyaret edilmesine ve dolayısı ile aynı tıklanma oranı ile daha fazla kişinin reklamlar ile etkileşime geçmesine sebep olur. Bu da dolayısı ile sitenizden elde edeceğiniz gelire pozitif etki yapar.
Ziyaretçi, yani site trafiği arttırmak uzun soluklu bir iştir. Birçok yolu bulunan site hiti arttırma konusunda listenin başında SEO, yani arama motoru optimizasyonu geliyor. SEO’nun ne olduğunu bilmiyor ya da nasıl yapılması gerektiği hakkında bir fikriniz yoksa “Site İçi SEO Nedir?” makalemizi okumanızı önerebiliriz.
Sonuç
Adsense ile sitenizden daha fazla gelir elde etmenin yollarından bahsettik. Tıklanma oranı ve tıklanma başına maliyet ilişkisinin öneminden ve nasıl geliştirilebileceğinden bahsettik. Listemizdeki adımları uygulamaya özen gösterdiğiniz taktirde ve tabii ki çok daha fazla çalıştığınız taktirde Adsense’den elde ettiğiniz kazancın arttığını göreceksiniz.
Ek Olarak
Sitenize düzenli yazı girişi yapmayı ihmal etmemelisiniz. Bilindiği üzere Google güncel ve düzenli içerik girişi yapanları ön planda tutar. Bu sebepten eski yazılarınızı güncellemeli ve düzenli içerik girişi yapmalısınız. Yaptığınız güncellemeler gerek görsel eklemek olsun, gerekse birkaç cümle daha eklemek olsun etkisini gösterecektir.
Ziyaretçi, yani site trafiği arttırmak uzun soluklu bir iştir. Birçok yolu bulunan site hiti arttırma konusunda listenin başında SEO, yani arama motoru optimizasyonu geliyor. SEO’nun ne olduğunu bilmiyor ya da nasıl yapılması gerektiği hakkında bir fikriniz yoksa “Site İçi SEO Nedir?” makalemizi okumanızı önerebiliriz.
1.) Reklam Birimi Seçimi
Site tasarımına uygun şekilde reklam birimi seçmek önemlidir. Reklam biriminin boyutu gibi türü de oldukça önem arz eder. Örneğin yazı sonlarında bağlantı reklamları kullanarak daha fazla TO (Tıklanma Oranı) elde edebilirsiniz. Bunun dışında yazı arasına ve yan kısım dediğimiz sidebar bölümüne de görüntülü Adsense reklamları eklemeniz daha yararlı olacaktır. Unutulmamalıdır ki görüntülü reklamlar bağlantılı reklamlara oranla daha fazla TBM (Tık Başına Maliyet) verir. Bu da aynı tıklanma oranına sahip olduklarında görüntülü reklamlardan bağlantılı reklamlara göre daha fazla gelir elde edeceğiniz anlamına gelir.
2.) Reklam Yerleşimi
Adsense reklam yerleşimi hizmeti veren birçok firma var ancak yerleşim konusunda yapabilecekleriniz bir bakıma temanız ile sınırlıdır. TO arttıracağım diye olur olmadık yerlere reklam eklerseniz bu sefer göze çok batabilir ve dolayısı ile ziyaretçi rahatsız olur. Ziyaretçilerinize fazla reklam göstermek yerine, yerinde reklam göstermek çok daha yararlı olacaktır. Üstelik gösterdiğiniz reklamların fazla olmasına karşın çeşit az olduğunda, bu sefer aynı reklamları bir sayfada 2 hatta 3 defa görebilmeniz olası bir durumdur.
Doğru reklam yerleşimi siteye ve tasarıma göre oldukça farklılık göstermektedir. Site tasarımına ve sayfa uzunluğuna dikkat ederek reklam yerleşimi yapmak, hem sizin hem de ziyaretçiniz için pozitif bir durum oluşturacaktır. Önerimiz sidebar kısmını güzel kullanmanızdan yana. Bununla birlikte yazı başına ortasına ve sonuna eklemeniz verimi arttıracaktır. Yazı sonundaki reklamların bağlantı olması daha iyi olurken diğer kısımlarda görüntülü reklamlar kullanabilirsiniz. Unutmayın ki reklam yerleşimi siteden siteye farklılık gösterebilir. En iyi ornı yakalamak için deneme yanılma metodunu kullanabilirsiniz.
3.) Anahtar Kelime Odaklama
İnternette Adsense ile para kazanmanın olmazsa olmazlarından biri anahtar kelime odaklanmasıdır. Unutulmamalıdır ki anahtar kelimeler sektörleri temsil eder. Anahtar kelimenin TBM’si direkt olarak kazançlarınıza yansıyacaktır. Bunun için doğru anahtar seçimi yapmaktır. Yani TBM‘si yüksek anahtar kelimelere yoğunlaşmaktır.
Google’da reklam verenlerin kullandığı bir servis olan Adwords‘te araçlar kısmından “Anahtar Kelime Planlayıcı” ile hangi anahtar kelimenin ne kadar TBM’ye sahip olduğunu görebilir ve stratejinizi buna göre yapabilirsiniz. Anahtar kelime planlayıcı bölümüne buradan ulaşabilirsiniz. Adwords hesabı oluşturarak siz de bu ve bunun gibi birçok aracı kullanabilirsiniz.
Peki bu anahtar kelimeler ile ne yapacaksınız? Cevap şu; bu anahtar kelimelere odaklanarak içerisinde bunları barındıran makaleler girmeye başlayacaksınız. Ardından zamanla bu anahtar kelimelerde Google’da sıralamaya girip ziyaretçi çektiğinizi göreceksiniz. Bu anahtar kelimelerden aldığınız hit ile bu anahtar kelimelerle alakalı yazınızda çıkan reklamlara tıklandığında, Adwords kelime planlayıcıda yer alan maliyete yakın bir değer, Google Adsense hesabınıza aktarılacaktır. Yani bu anahtar kelimelerde reklama tıklanmış ve siz de o reklamdan gelir elde etmiş olacaksınız.
Adwords anahtar kelime planlayıcıda analiz yaparken dikkat etmeniz gereken bir takım şeyler var. Bunlara örnek olarak; anahtar kelimenin rekabetinin az olmasını ve aranma hacminin yüksek olmasını gösterebiliriz.
4.) Reklam Sunumu
Reklam gösterimi sunum aşamasında önem arz etmektedir. Ancak daha iyi verim almak için kullanıcıya reklamları önerebilirsiniz. Örneğin yazı sonuna yerleştireceğiniz bağlantı reklamlarından önce, “Aşağıdaki bağlantılar sizin için yararlı olabilir.” gibi bir ibare kullanmanız, kullanıcının reklama odaklanmasına yardımcı olur. Kullanıcı reklama baktığında ve güvenilir kişi olarak sizin o reklamı önermiş olmanız, kullanıcıya reklama tıklaması için pozitif bir etki yapar. Böylece TO artabilir. Ancak bu ve bunun gibi yöntemleri her kategoride kullanmanızı önermiyoruz.
5.) Tıklanma Oranını Artırma
Biraz önce de bahsettiğimiz gibi TO artması kazançlarınızı doğrudan etkilemektedir. Bu sebepten bu konuda en büyük amaçlarınızdan birisi tıklanma oranını arttırmak olmalıdır. Tıklanma oranı arttığında doğal olarak Adsense’den elde edeceğiniz gelir de aynı oranda artmaktadır.
6.) Hassas Kategori Düzenleme
Adsense hesabınıza giriş yaptığınızda reklamlar bölümünde hassas kategorilere izin vererek daha fazla gelir elde edebilirsiniz. Hassas kategorilerin tıklanma başına maliyeti yüksek olduğundan ve bu kategorilere izin verdiğinizde reklam çeşitliliğinin artacağından, Adsense kazancınızı arttıracak etki yapacaktır.
Hassas kategoriler içerisinde çok fazla çeşit olduğundan bu kısma izin verirken dikkatli olmanızı öneririz. Bu kısımda bulunan birçok kategori içerisinden size uygun olanlara izin verip olmayanları reddederseniz. Adsense kazancınızı arttırabilirsiniz.
7.) Reklam Engelleme
Reklam engelleme kısmı sitenizle ve kullanıcılarınız ile alakalıdır. Adsense hesabınıza giriş yaptıktan sonra reklamlar bölümünden reklam engelleme kısmına gelerek burada tıklanma oranının ve maliyetinin az olduğu reklamları reddederek yani o reklamları engelleyerek kazancı yüksek olan reklamların gözükmesini sağlayabilirsiniz. Böylece getirisi az olan reklamlar yerine getirisi daha yüksek olan Adsense reklamları gözükecek ve doğal olarak Adsense kazancınız artacaktır.
8.) Tıklanma Oranı Ve Maliyet Analizi
Adsense hesabınıza giriş yaptıktan sonra kullandığınız süre boyunca, aylık, haftalık veya günlük reklam tıklanma oranınızı görebilirsiniz. Tık başına maliyet ile ufak bir hesaplama yaparak reklam kazancınızı hesaplayabilir ve buna göre gerek tıklanma oranı tarafına gerekse tık başına maliyet tarafına yönelerek Adsense kazancını arttırma konusunda iyileştirmelere gidebilirsiniz.
9.) Reklam Engelleyici Kapattırma
Türkiye’de internet kullanıcılarının birçoğu, Adblock gibi reklam engelleyici kullanmakta. Kullanıcılara küçük bir not bırakarak reklam engelleyicilerini kapatlamalarını rica edebilirsiniz. Bu sayede reklamlarda ilgilerini çekecek bir şey olduğunda reklama tıklayabileceklerdir.
Ancak bu ziyaretçilerinize reklamlara tıklamaya zorlamanız veya reklamlara tıklamalarını rica etmeniz değildir. Sitenizden kazanç elde etmek ilk amacınız olmamalıdır. Böyle düşünüyorsanız bile kullanıcılara bunu hissettirmeniz, ziyaretçi kaybetmenize neden olacaktır.
10.) Hit Arttırma
Evet, gelelim Adsense kazancı arttırma konusunda en önemli etkene. Hit yani trafik arttırmak sitenizin daha fazla kişi tarafından ziyaret edilmesine ve dolayısı ile aynı tıklanma oranı ile daha fazla kişinin reklamlar ile etkileşime geçmesine sebep olur. Bu da dolayısı ile sitenizden elde edeceğiniz gelire pozitif etki yapar.
Ziyaretçi, yani site trafiği arttırmak uzun soluklu bir iştir. Birçok yolu bulunan site hiti arttırma konusunda listenin başında SEO, yani arama motoru optimizasyonu geliyor. SEO’nun ne olduğunu bilmiyor ya da nasıl yapılması gerektiği hakkında bir fikriniz yoksa “Site İçi SEO Nedir?” makalemizi okumanızı önerebiliriz.
Sonuç
Adsense ile sitenizden daha fazla gelir elde etmenin yollarından bahsettik. Tıklanma oranı ve tıklanma başına maliyet ilişkisinin öneminden ve nasıl geliştirilebileceğinden bahsettik. Listemizdeki adımları uygulamaya özen gösterdiğiniz taktirde ve tabii ki çok daha fazla çalıştığınız taktirde Adsense’den elde ettiğiniz kazancın arttığını göreceksiniz.
Ek Olarak
Sitenize düzenli yazı girişi yapmayı ihmal etmemelisiniz. Bilindiği üzere Google güncel ve düzenli içerik girişi yapanları ön planda tutar. Bu sebepten eski yazılarınızı güncellemeli ve düzenli içerik girişi yapmalısınız. Yaptığınız güncellemeler gerek görsel eklemek olsun, gerekse birkaç cümle daha eklemek olsun etkisini gösterecektir.
Ziyaretçi, yani site trafiği arttırmak uzun soluklu bir iştir. Birçok yolu bulunan site hiti arttırma konusunda listenin başında SEO, yani arama motoru optimizasyonu geliyor. SEO’nun ne olduğunu bilmiyor ya da nasıl yapılması gerektiği hakkında bir fikriniz yoksa “Site İçi SEO Nedir?” makalemizi okumanızı önerebiliriz.