SEO için Google Trendlerini Kullanmanın Yoları


google-seo.jpg


Google Trendler, Google tarafından sunulan ücretsiz bir analiz aracıdır.

Web sitesi ve işletme sahipleri, pazarlamacılar ve SEO ajansları, belirli bir süre boyunca anahtar kelimelerin ve konuların göreli arama sıklığını anlamak için Google Trendler'i kullanır. Bu bilgiler, web sitesini arama motorları için optimize etmek ve sıralamayı iyileştirmek için anahtar kelimelerin kısa listeye alınmasına yardımcı olur.

1. Yüksek Arama Hacmi Olan Anahtar Kelimeleri Araştırın

Ayda 10.000'den fazla aranılan anahtar kelimelerin yaklaşık %71'i bir veya iki kelimeden oluşmaktadır. Google Trendler, yıl boyunca arama hacminin verilerini (bir grafik) sağlayacaktır. Aynı şekilde filtreleri değiştirerek geçmiş yıllara ait verileri de alabilirsiniz. Uzun vadede bir anahtar kelimenin büyümesini/düşmesini karşılaştırmanıza ve web siteniz için doğru anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olacaktır.

2. İlgili Anahtar Kelimeleri Belirleyin

Google Trendler'i kullanmanın dikkate değer avantajlarından biri, artan popülaritesi ve arama hacmi ile bir konuyla ilgili anahtar kelimeleri gösterebilmesidir. Kapsamlı bir arama hacmine sahip anahtar kelimelerin karşısında 'koparma' yazıyor, bu da popülerliğin %5.000'den fazla arttığı anlamına geliyor.

Breakout anahtar kelimeleri, size en üst sırayı daha kısa sürede kapma şansı verir. Ama aynı zamanda geçici modaya dönüşebilir ve sizi bayat içerikle baş başa bırakabilirler. İşin püf noktası, popüler anahtar kelimelerin nesli tükense bile, içeriği diğer anahtar kelimeler için yeniden tasarlayabilmeniz için uygun dengeyi bulmaktır. Google Trendler , arama hacmindeki tam artışı ve anahtar kelimelerin popülerlik sırasını gösterir.

3. Anahtar Kelimeleri Filtreleyin

Google Trends tarafından sunulan ayarlar, anahtar kelime aramasını daraltmak ve web sitenize en uygun olanları belirlemek için kullanılabilir. Her zaman küresel popülerliğe sahip kısa kuyruklu anahtar kelimelerle başlayın ve ardından eğilimlerin çeşitli faktörlere göre nasıl değiştiğini görmek için sonuçları filtrelemeye başlayın.

Zaman ayarı, anahtar kelimenin popüler olduğu dönemleri gösterecektir. Örneğin, mayo gibi terimler mevsimseldir ve ilgili sezonda daha yüksek bir artış gösterir. Ayrıca, bölgeye/ülkeye göre daraltın. Yaz mevsimi güney yarım kürede ve kuzey yarım kürede farklı aylarda gelir. Son olarak, son dört saat içinde ve bölgenizdeki anahtar kelime için trendleri öğrenin.

4. İçerik İçin Yeni Konular Alın

Aramaların %8'inin soru olarak ifade edildiğini biliyor musunuz ? 'Nasıl yapılır', 'nedir', 'nedendir', 'ne zaman yapılır' vb., insanlar tarafından kullanılan bazı yaygın soru kalıplarıdır. Google Trends'in gelişmiş arama özelliği, içerik oluşturmak için anahtar kelimeleri ve yeni konuları keşfetmenin harika bir yoludur.

Ayrıca tablonun sol tarafında bir bölüm vardır ve girdiğiniz anahtar kelimeyle ilgili konuları veya sorguları gösterir. Bu bölümü incelerken, şu anda kullanıcılar arasında popüler olan yeni konular için fikirlerle karşılaşacaksınız. Birincil sonuçlara dayanarak, dikkatinizi çeken her konu için anahtar kelimelerde ince ayar yapabilirsiniz.

5. Niş Pazarı Anlayın

Web sitenizin en üst sıralarda yer almasını istiyorsanız, nişinizdeki eğilimleri bilmek çok önemlidir. Google Trendler, niş içindeki eğilimleri izlemek için doğru araçtır ve aynı zamanda kendinize yakın nişleri belirlemenize yardımcı olur. Bu şekilde, ilgili pazarlara genişleyebilir ve görünürlüğü artırabilirsiniz.

Son 12 ayın trendlerini bilmek ister misiniz? Belki son iki yıldır? Yoksa sezonluk bir anahtar kelimenin grafiğini mi görmek istiyorsunuz? Google Trendler birkaç tıklama ile size tüm detayları verecektir. Grafiğin iniş ve çıkışlarının olması doğaldır. Ancak genel arama hacmi sabit olmalı ve bir aralığa sığmalıdır.

6. Pazarlama Planlarını Mevsimsel Trendlerle Uyumlulaştırın

Bir FMCG satıcısıysanız, mevsimsel trendlerden en iyi şekilde yararlanmanız gerekir. Google Trendler, sezon için çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama stratejilerinin planlanmasına yardımcı olabilir. Satışlar genellikle önceden başlar, bu nedenle zaman filtresini buna göre ayarlayın. Sezon dışı satışları da göz ardı etmeyin.

Örneğin, bir kadın giyim mağazası yaz için bikini, sonbaharda pijama satmayı hedefliyor. Pazarlama kampanyası ve web sitesi optimizasyonu en az birkaç ay önceden başlamalıdır. Trendler, Mart'tan Eylül'e kadar arama hacminin yüksek olduğunu gösteriyorsa, Ocak ayında başlamalısınız ve web siteniz yoğun sezon geldiğinde en üstte olacaktır.

7. Konuları ve Nişleri Konuma Göre Sıralayın

Yerel SEO, yerel işletmeler için bir zorunluluktur . Bölgedeki insanlar işletmenizden başka nasıl haberdar olacak? Google Trendler, çeşitli bölgeler için konuları ve nişleri sıralamanıza olanak tanır. Küresel izleyicilerin çoğunluğu için işe yarayan şey, yerel izleyicileriniz için işe yarayabilir veya çalışmayabilir, değil mi?

Örneğin, New Yorkluların tercihleri, bir Kaliforniyalı ya da Floridalının tercih edeceğinden farklı olacaktır. Yerele gidin ve hedef konumunuz için trendleri öğrenin. Bölgedeki popüler konuları arayın ve içeriğinizi planlayın. Sosyal medya reklamlarınızı uygun şekilde hedefleyebilir ve daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

8. Rakipleriniz Ne Yapıyor?

Rakipleri nasıl unutabiliriz? Google Trendler burada da yardımcı olur. Bir rakibin aynı anahtar kelime için nasıl performans gösterdiğini bilmek ister misiniz? Genel grafiğin nasıl olduğunu görmek için markanızın performansını ve rakiplerinizi karşılaştırabilirsiniz.

Diğer iş kaç kez senin önüne geçti? Ne zaman oldu ve devralmanız ne kadar sürdü? Google Trendler, rakiplerin en fazla beş anahtar kelimesini karşılaştırmanıza olanak tanır. Birçok SEO ajansı, pazarlama stratejileriniz arasındaki farkları anlamak ve sizi listelerin en üstüne çıkarmanın yollarını bulmak için bunu kullanır.

9. Gelişmiş Arama En İyi Arkadaşınızdır

Google Trendler Gelişmiş Arama Seçeneklerinden daha önce bahsetmiştik. Şimdi bunları detaylandıralım. Araç, rakiplerinizin önüne geçmenize ve pazar payını elde etmenize yardımcı olacak beş harika seçeneğe sahiptir.

  • Web araması varsayılan seçenektir
  • Google Alışveriş
  • Görsel arama
  • Haber Arama
  • YouTube'da arama
Evet, varsayılan SERP sayfasında gördüğümüz seçeneklerin aynısı var. Görsel arayan kullanıcılar, anahtar kelime için bitmeyen görseller listesini almak için görsel aramayı seçer ve bu böyle devam eder.

Google Trendler'de pek çok kişinin bu seçenekleri kullanmadığını biliyor musunuz? Bu, kullanıcıların dikkatini çekmek ve SERP'lerde daha fazla görünürlük kazanmak için ek bir avantaj sağlar.

10. Videoları YouTube için Optimize Edin

Google Trends kesinlikle yalnızca web sitenizi optimize etmekle sınırlı değildir. Sosyal medya platformları için içerik konusunda da yardımcı olabilir. YouTube, internetteki en büyük ikinci arama motoru olarak adlandırılır ve daha üst sıralarda yer almak için bir sonraki en iyi yerdir. YouTube'da, markanızı güçlendirmek için anahtar kelimeleri kullanabileceğiniz videolar ve metinler (yazı açıklamalarında) bulunur. YouTube'da hızlı bir arama, konu için en çok kullanılan anahtar kelimeleri size getirecektir.

Şimdi bu anahtar kelimeyi Google Trends'e girin ve grafiğe bakın. Anahtar kelime için arama hacminin kapsamlı bir görünümünü elde etmek için zaman filtresini ayarlayın. Videoların ne zaman yayınlandığını arayın ve buna göre içerik planlamaya başlayın.

11. Google Alışveriş Reklamlarını Yerleştirmek İçin En İyi Zamanı Keşfedin

Daha önce belirtildiği gibi, Google Trendler raporları, reklam yerleştirmek için doğru zamanın belirlenmesine yardımcı olabilir. 2018'de ABD'deki reklam gelirinin %76'sı Google Alışveriş'e harcandı. Google en büyük arama motorudur ve buraya bir reklam yerleştirmek kesinlikle web sitesi trafiğini getirecektir.

Ancak, dönüşüm oranını artırmak için hangi anahtar kelimeleri hedefleyeceğinizi, hangi demografiyi seçeceğinizi ve reklamı ne kadar süreyle yayınlayacağınızı bilmelisiniz. Neyse ki, Google Alışveriş reklamları nispeten daha ucuzdur. Google Trendler tarafından oluşturulan verileri kullanarak, hedef kitleye ulaşmanın uygun maliyetli bir yolunu bulabilirsiniz. Daha iyi sonuçlar için yerel arama raporlarını kullanın.

13. Gerçek Zamanlı Verileri Kullanın

Herhangi bir anahtar kelime kullanmadan internetteki genel trendleri öğrenmek isterseniz ne olur? Google Trendler size son 24 saat için gerçek zamanlı veriler sunar. Grafik, şu anda kullanıcılar arasında hangi konuların trend olduğunu gösterir. Kategori açılır menüsü, konuları nişinize göre daraltacaktır.

Konum bazında trendler ne olacak? Sadece coğrafi bölgeyi istediğiniz yere getirin. Yeni gönderiler için beyin fırtınası yapılmasına veya mevcut gönderilerin kullanılmasına yardımcı olur.

Bir blog yazısı, tweet veya bir meme olsun, trend olan konuları kendi yararınıza kullanarak yayınlayabilir ve web sitenizi tanıtabilirsiniz. Bu konuları sorulara dönüştürün ve web sitesine ekleyin veya sosyal medyada bir sohbet başlatın.
 
Üst Alt