Reklamlar ve uzantılar ile Yerleşimler sayfaları sayesinde, Görüntülü reklamlarınızın performansını değerlendirmenize yardımcı olacak ayrıntılı istatistikleri görüntüleyebilirsiniz.
Bu makalede, şunları öğreneceğiz:
İpucu:
Görüntülü reklamlarınızın performansını analiz etmek için her hafta en az bir saat zaman ayırmaya çalışın.
Reklamlarınızın gösterildiğini doğrulayın
Reklamlarınızın yayınlandığını veya duraklatıldığını Reklamlar ve uzantılar sayfasında kontrol edin.
[list type=decimal]
[*]Google Ads hesabınızda oturum açın.
[*]Gezinme panelinde Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları'nı tıklayın.
[*]Sayfa menüsünde Reklamlar ve uzantılar'ı tıklayın.
[*]"Durum" sütunu, reklamınızın gösterilip gösterilmediğini belirtir. Reklamınız gösterilmiyorsa, bunun nedenini ve sorunu çözmek için neler yapabileceğinizi görürsünüz.
[/list]
Reklamlarınızın görüntülendiği sitelerin listesini alın
"Reklamların Gösterildiği Yerler" sayfasını kullanarak, reklamlarınızın hangi web sitelerinde, videolarda ve uygulamalarda görüntülendiğini görün.
[list type=decimal]
[*]Google Ads hesabınızda oturum açın.
[*]Sayfa menüsünde Yerleşimler'i seçin.
[*]Reklamların gösterildiği yerler'i tıklayın.
[/list]
Anahtar kelimeler, konular, yeniden pazarlama ve kitleler gibi otomatik hedefleme yöntemleri dahil, tüm yerleşimleri görürsünüz. Ayrıca, seçtiğiniz tüm manuel yerleşimleri de görürsünüz.
Dikkat edilecek noktalar:
Örnek:
Bir seyahat şirketi Kapadokya Gezileri kampanyası yayınlamaktadır. Bu şirket, yönetilen yerleşimleri kullanmakta ve gösterimler (Göstr.) ile dönüşümleri analiz ederek, hedefleyecek ek siteler bulmayı istemektedir. Şirket, Yerleşimler sayfasını ziyaret ederek bu metrikleri analiz edebilir.
Reklamların gösterildiği yerler sayfasında, webtiryaki.com web sitesi iyi performans göstermektedir. Bu nedenle hesap yöneticisi, bunu kampanyaya yönetilen yerleşim olarak ekler. Öte yandan, webtiryaki.blogspot.com otomatik yerleşimleri düşük performans göstermektedir. Bu yerleşimler, hedef kitle dışındaki kullanıcılara da hitap etmektedir. Bu nedenle hesap yöneticisi bunları hariç tutar.
Daha Fazla Bilgi Edinin
Bu makalede, şunları öğreneceğiz:
- Görüntülü reklamlarınızın nerede göründüğünü bulma
- Gösterimleri, tıklamaları ve dönüşümleri kullanarak kampanyalarınızın eriştiği kitleleri analiz etme
- Hangi kitlelerin ve hedefleme seçimlerinin işe yaradığını anlama
İpucu:
Görüntülü reklamlarınızın performansını analiz etmek için her hafta en az bir saat zaman ayırmaya çalışın.
Reklamlarınızın gösterildiğini doğrulayın
Reklamlarınızın yayınlandığını veya duraklatıldığını Reklamlar ve uzantılar sayfasında kontrol edin.
[list type=decimal]
[*]Google Ads hesabınızda oturum açın.
[*]Gezinme panelinde Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları'nı tıklayın.
[*]Sayfa menüsünde Reklamlar ve uzantılar'ı tıklayın.
[*]"Durum" sütunu, reklamınızın gösterilip gösterilmediğini belirtir. Reklamınız gösterilmiyorsa, bunun nedenini ve sorunu çözmek için neler yapabileceğinizi görürsünüz.
[/list]
Reklamlarınızın görüntülendiği sitelerin listesini alın
"Reklamların Gösterildiği Yerler" sayfasını kullanarak, reklamlarınızın hangi web sitelerinde, videolarda ve uygulamalarda görüntülendiğini görün.
[list type=decimal]
[*]Google Ads hesabınızda oturum açın.
[*]Sayfa menüsünde Yerleşimler'i seçin.
[*]Reklamların gösterildiği yerler'i tıklayın.
[/list]
Anahtar kelimeler, konular, yeniden pazarlama ve kitleler gibi otomatik hedefleme yöntemleri dahil, tüm yerleşimleri görürsünüz. Ayrıca, seçtiğiniz tüm manuel yerleşimleri de görürsünüz.
Dikkat edilecek noktalar:
- İyi performans göstermiş ve daha yüksek bir teklifle reklamlarınızın daha çok gösterilebileceği yerleşimler.
- Diğer yerleşimlerinizle kıyaslandığında kötü performans gösteren, hariç tutulacak yerleşimler. Reklamlarınızın belirli bir yerleşimde neden göründüğü bazen hemen belli olmasa da karşılaştırmalı performans, bir yerleşimin hariç tutulup tutulmayacağına yönelik iyi bir gösterge olabilir.
Örnek:
Bir seyahat şirketi Kapadokya Gezileri kampanyası yayınlamaktadır. Bu şirket, yönetilen yerleşimleri kullanmakta ve gösterimler (Göstr.) ile dönüşümleri analiz ederek, hedefleyecek ek siteler bulmayı istemektedir. Şirket, Yerleşimler sayfasını ziyaret ederek bu metrikleri analiz edebilir.
Yerleşim | Tür | Kampanya | Göstr. | Dönüşümler |
webtiryaki.com | Site | Webmaister | 1500 | 20 |
webtiryaki.blogspot.com | Site | Webmaister | 2500 | 5 |
Daha Fazla Bilgi Edinin