samet
Kayitli Üye
- Joined
- Dec 23, 2018
- Messages
- 52
- Reaction score
- 1
- Points
- 8
- Age
- 1020
İnternet sitesi sahiplerinin en büyük sorunlarından biridir içeriklerinin Google tarafından geç indexlenmesi ya da ilk sıralardan değil de arka sayfalardan indexlenmesi sorunsalı. Peki Google algoritmaları ve yeni güncellemeleri sonrasında nelere çok fazla dikkat ettiğini merak ettiniz mi? 2014 yılından bu yana Arama Motoru Google kullanıcı deneyimlerini de dikkate alarak güncelalgoritmalar ile arama yapan kullanıcıların aradıklarına kısa sürede ulaşmasını sağlamaya çalışıyor. Bu yüzden eskiden olduğu gibi anında index almak kolay değil. Google sizin sayfanızı ilk sıralarda indexliyordu ya eskiden, bu da çok zor artık. Zor olmasının nedeni sadece rekabetin artmış olması değil. Google tarafından geliştirilen yeni yöntemler. Bu yöntemlerin neler olduğunu öğrenmek için yıllara göre hangi güncellemelerin yapıldığını incelememiz gerekir. İşte “Google geç index sorunu nasıl çözülür?” sorusunun yanıtı.
Siteniz Google tarafından geç indexleniyorsa bunun birçok sebebi olabilir. Bunları madde madde açıklamaya çalışayım.
Site otoritenizin düşük olması
Her sitenin bir otorite puanı vardır. Bu otorite puanını moz.com‘dan sorgulayabilir, sitenizin otoritesini (DA – Domain Autority) öğrenebilirsiniz. Rakibiniz olan siteler sizden yaş olarak büyükse, backlink sayısı olarak sizden iyi durumdaysa ya da spam değeri sizin sitenizden daha düşükse, onların sizin anahtar kelimelerinizde sizden daha üst sıralarda olması normaldir. Peki bu durum hiç değişmez mi? Otoritesi büyük olan site hep sizden önde mi çıkar? Hayır sizin de ilk sıralarda çıkma olasılığınız vardır.
Googla tarafından tam ya da manuel spam almış olmanız
Google kurallarını ihlal ettiğinizde, Google faklı yöntemlerle bu ihlalleri fark eder ve sitenize ceza verir. Google bunu sadece algoritmaları ile fark etmez. Bazen Google’nin gözünden kaçan durumları rakipleriniz de Google’ye haber vermiş, sitenizi ihbar etmiş olabilir. İnceleme sonunda siteniz Smap cezası aldı. Sonrasında itiraz ederek ya da rüşvet vererek manuel ya da tam spamdurumundan yırttınız diyelim. Siteniz aynen evlenmiş ve boşanmış bir kadın durumundadır. Yani artık bekar değil dul’dur. Dul ile bekar kız evlenmek istese, hangisinin talibi daha çabuk çıkar?
Anahtar kelime (keyword) yanlış kullanımı
İçeriklerinizi oluştururken çok fazla anahtar kelime kullanmak sitenizin o anahtar kelimedehemen çıkacağı, ya da rakip sitelerin önüne geçeceği anlamına gelmez. Teşbihte hata olmaz derler ya. Evin önüne nohut ekeceksiniz. Çok gür çıkması için bir çuval nohutu tarlaya sık sık dökmeniz durumunda, birkaç gün sonra çıkacak olan nohutların çok büyümediğine, gelişmediğine şahit olacaksınız. Yani nohutları sık sık dikmekle verim alamazsınız. Seyrek dikilen nohutlar daha rahat hareket eder ve daha çabuk gürleşir. Aynen makaledeki anahtar kelimeler gibi. Anahtar kelime yoğunluğunuz yüzde 2-5 arasında olmalı aşırıya kaçılmamalıdır.
Sunucudaki yavaşlık ve hantallık
Kullanıcılar sitenizi gezerken bir an bile olsa beklememelidir. Onların zamanı kıymetlidir. Sayfalar hemen açılmalı, resimlerin yüklenmesi hızlı olmalıdır. Google sitenizin yavaş olduğunu fark eder ve optimize edilmemiş sitelere kullanıcıları yönlendirmek istemez.
Siteniz mobil uyumlu olmalı
Günümüzde artık mobil kullanımı o kadar arttı ki, 2006 yılında yüzde 10 olan mobil kullanımı günümüzde yüzde 90’ları bulmuştur. Mobil uyumlu olmayan sayfalar, mobil uyumlulara göre daha az tercih edildiğinden siz de bir an önce sayfanızı kullanıcı dostu mobil sayfalara dönüştürün.
Sosyal medya paylaşımlarına önem verin
Eğer sosyal medya hesabınız yoksa kesinlikle hemen oluşturun. Özellikle Facebook, Twitter ve Youtube hesabınız olsun. Güncel paylaşımlarınızı buralarda da paylaşın ki, oralardan da referans hitleriniz gelsin. Sosyal medya sayfası daha büyük ve aktif bir rakibiniz varsa, onun karşısında sosyal medya desteği olmadan tutunmanız çok zor olacaktır.
Site haritası kullanmayı ihmal etmeyin
Sitemap ya da site yol haritası olarak da ifade edilen, sitenizdeki ana ve tali kısımları Google’nin daha kolay algılamasını sağlayan aracı kesinlikle kullanın.
Otoriter ve güncel sitelerden backlink sağlayın
Türkiye’nin en büyük ve otoriter siteleri genellikle haber ve gazete siteleridir. Örneğin yenisafak.com.tr gibi gazete siteleri en otoriter sitelerin başında gelmektedir. Sadece haber değil, com.tr’li ve otoriter farklı siteler de bulabilirsiniz. Örneğin webtiryaki.com. kendi alanında en otoriter sitedir. Buradan alacağınız linkler sizi fazlasıyla ihya edecektir.
Site içi SEO yöntemlerini uygulayın
Sitenizdeki içeriklerin kullanıcıları sitede tutucu ve onları tekrar sitenize getirecek düzeyde olmasını sağlayın. Sitenizi ziyaret edenler, sitenizin kaliteli olduğuna ikna olurlarsa sitenizi sık sık ziyaret edebilirler. Siz de bunu yapıyorsunuzdur. Bir konu aradınız ve ilk sayfada bir kaç siteye girip baktınız. En akıllıca ve mantıklı açıklamanın olduğu sitede karar kılıp içeriği okudunuz. Sonrasında aynı aramayı tekrar yaptığınızda da aynı siteyi arayacaksınızdır. Google bu şekilde gelen hiti çok önemsemektedir.
Rakip analizi yaparak rakiplerinizin desteğini öğrenin
Sizin anahtar kelimenizde sizden önde olan siteleri analiz ederek, nasıl sizden öne geçtiğini inceleyin. Muhtemelen sitenizden daha otoriter, daha sağlam referans bağlantısı olan ve de daha güncel sitelerdir sizin önünüzde olanlar. Siz de özellikle backlink analizi ile rakibinize gelen backlinklerin benzerini sitenize sağlayabilirsiniz.
Sitede gezinmeyi teşvik edin
Sitenizin görünümü ve içerikleri o kadar kaliteli görünsün ki, sitenizde başka neler varmış, ziyaretçinin istifade edebileceği başka sayfalar da var mıymış? Bunu ziyaretçiye siz sunmalısınız. Örneğin “Bu yazıyı okuyanlar şu makalelere de göz attı”, “Benzer yazılar” ya da “Yeni eklenen içerikler” gibi içeriğin olduğu sayfanın altına ya da yanına farklı içeriklerin başlık ve görsellerini de ekleyebilirsiniz.
Daha detaylı bilgi için site adresinizi yazarsanız, size en uygun yöntemle indexleme hızınızın artmasını ve de ilk sayfalardan index almanızın yollarını arayabiliriz.
Kaynak: Necmettin Kar
Siteniz Google tarafından geç indexleniyorsa bunun birçok sebebi olabilir. Bunları madde madde açıklamaya çalışayım.
Site otoritenizin düşük olması
Her sitenin bir otorite puanı vardır. Bu otorite puanını moz.com‘dan sorgulayabilir, sitenizin otoritesini (DA – Domain Autority) öğrenebilirsiniz. Rakibiniz olan siteler sizden yaş olarak büyükse, backlink sayısı olarak sizden iyi durumdaysa ya da spam değeri sizin sitenizden daha düşükse, onların sizin anahtar kelimelerinizde sizden daha üst sıralarda olması normaldir. Peki bu durum hiç değişmez mi? Otoritesi büyük olan site hep sizden önde mi çıkar? Hayır sizin de ilk sıralarda çıkma olasılığınız vardır.
Googla tarafından tam ya da manuel spam almış olmanız
Google kurallarını ihlal ettiğinizde, Google faklı yöntemlerle bu ihlalleri fark eder ve sitenize ceza verir. Google bunu sadece algoritmaları ile fark etmez. Bazen Google’nin gözünden kaçan durumları rakipleriniz de Google’ye haber vermiş, sitenizi ihbar etmiş olabilir. İnceleme sonunda siteniz Smap cezası aldı. Sonrasında itiraz ederek ya da rüşvet vererek manuel ya da tam spamdurumundan yırttınız diyelim. Siteniz aynen evlenmiş ve boşanmış bir kadın durumundadır. Yani artık bekar değil dul’dur. Dul ile bekar kız evlenmek istese, hangisinin talibi daha çabuk çıkar?
Anahtar kelime (keyword) yanlış kullanımı
İçeriklerinizi oluştururken çok fazla anahtar kelime kullanmak sitenizin o anahtar kelimedehemen çıkacağı, ya da rakip sitelerin önüne geçeceği anlamına gelmez. Teşbihte hata olmaz derler ya. Evin önüne nohut ekeceksiniz. Çok gür çıkması için bir çuval nohutu tarlaya sık sık dökmeniz durumunda, birkaç gün sonra çıkacak olan nohutların çok büyümediğine, gelişmediğine şahit olacaksınız. Yani nohutları sık sık dikmekle verim alamazsınız. Seyrek dikilen nohutlar daha rahat hareket eder ve daha çabuk gürleşir. Aynen makaledeki anahtar kelimeler gibi. Anahtar kelime yoğunluğunuz yüzde 2-5 arasında olmalı aşırıya kaçılmamalıdır.
Sunucudaki yavaşlık ve hantallık
Kullanıcılar sitenizi gezerken bir an bile olsa beklememelidir. Onların zamanı kıymetlidir. Sayfalar hemen açılmalı, resimlerin yüklenmesi hızlı olmalıdır. Google sitenizin yavaş olduğunu fark eder ve optimize edilmemiş sitelere kullanıcıları yönlendirmek istemez.
Siteniz mobil uyumlu olmalı
Günümüzde artık mobil kullanımı o kadar arttı ki, 2006 yılında yüzde 10 olan mobil kullanımı günümüzde yüzde 90’ları bulmuştur. Mobil uyumlu olmayan sayfalar, mobil uyumlulara göre daha az tercih edildiğinden siz de bir an önce sayfanızı kullanıcı dostu mobil sayfalara dönüştürün.
Sosyal medya paylaşımlarına önem verin
Eğer sosyal medya hesabınız yoksa kesinlikle hemen oluşturun. Özellikle Facebook, Twitter ve Youtube hesabınız olsun. Güncel paylaşımlarınızı buralarda da paylaşın ki, oralardan da referans hitleriniz gelsin. Sosyal medya sayfası daha büyük ve aktif bir rakibiniz varsa, onun karşısında sosyal medya desteği olmadan tutunmanız çok zor olacaktır.
Site haritası kullanmayı ihmal etmeyin
Sitemap ya da site yol haritası olarak da ifade edilen, sitenizdeki ana ve tali kısımları Google’nin daha kolay algılamasını sağlayan aracı kesinlikle kullanın.
Otoriter ve güncel sitelerden backlink sağlayın
Türkiye’nin en büyük ve otoriter siteleri genellikle haber ve gazete siteleridir. Örneğin yenisafak.com.tr gibi gazete siteleri en otoriter sitelerin başında gelmektedir. Sadece haber değil, com.tr’li ve otoriter farklı siteler de bulabilirsiniz. Örneğin webtiryaki.com. kendi alanında en otoriter sitedir. Buradan alacağınız linkler sizi fazlasıyla ihya edecektir.
Site içi SEO yöntemlerini uygulayın
Sitenizdeki içeriklerin kullanıcıları sitede tutucu ve onları tekrar sitenize getirecek düzeyde olmasını sağlayın. Sitenizi ziyaret edenler, sitenizin kaliteli olduğuna ikna olurlarsa sitenizi sık sık ziyaret edebilirler. Siz de bunu yapıyorsunuzdur. Bir konu aradınız ve ilk sayfada bir kaç siteye girip baktınız. En akıllıca ve mantıklı açıklamanın olduğu sitede karar kılıp içeriği okudunuz. Sonrasında aynı aramayı tekrar yaptığınızda da aynı siteyi arayacaksınızdır. Google bu şekilde gelen hiti çok önemsemektedir.
Rakip analizi yaparak rakiplerinizin desteğini öğrenin
Sizin anahtar kelimenizde sizden önde olan siteleri analiz ederek, nasıl sizden öne geçtiğini inceleyin. Muhtemelen sitenizden daha otoriter, daha sağlam referans bağlantısı olan ve de daha güncel sitelerdir sizin önünüzde olanlar. Siz de özellikle backlink analizi ile rakibinize gelen backlinklerin benzerini sitenize sağlayabilirsiniz.
Sitede gezinmeyi teşvik edin
Sitenizin görünümü ve içerikleri o kadar kaliteli görünsün ki, sitenizde başka neler varmış, ziyaretçinin istifade edebileceği başka sayfalar da var mıymış? Bunu ziyaretçiye siz sunmalısınız. Örneğin “Bu yazıyı okuyanlar şu makalelere de göz attı”, “Benzer yazılar” ya da “Yeni eklenen içerikler” gibi içeriğin olduğu sayfanın altına ya da yanına farklı içeriklerin başlık ve görsellerini de ekleyebilirsiniz.
Daha detaylı bilgi için site adresinizi yazarsanız, size en uygun yöntemle indexleme hızınızın artmasını ve de ilk sayfalardan index almanızın yollarını arayabiliriz.
Kaynak: Necmettin Kar