Gelişen “nofollow” - bağlantıların yapısını tanımlamanın yeni yolları

Merhaba, tekrar hoş geldiniz!

Bilgi sahibi olanlarla ihtiyaç duyanları buluşturmak, farklı bakış açılarına sahip insanları bir araya getirerek birbirlerini daha iyi anlamalarını sağlamak ve herkesin bilgisini paylaşmasını sağlamak istiyoruz.

Tan

Kayitli Üye
Katılım
24 Ara 2018
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
1020
Web sitesi
webtiryaki.com
Google, Twitter "Google Webmaster" hesabından resmi önemli bir açıklama yaptı.
Nofollow tanımında bir dizi değişime gittiğini ve getirdiği yeniliği anlatmak için Google Blog sayfasında önemli açıklamalarda bulundu.
Nofollow, web sitelerinde özellikle dışarıya verilecek linkler de kullanılan önemli bir araçtır. Nofollow bir siteye bağlantı verirken sırlama kredisinin oraya gitmesini istememekle birlikte bir nevi link verilen siteye kefil olmadığınızı belirten bir kod.
Google' un 15 sene öncesinde nofollow etiketini yorum spamları ile mücadele için çıkardığı yardımcı bir araçtı.
Sonralarda birde sponsorlu bağlantı ve reklamlarda önerilen yöntem haline dönüşmüştü.
Google' un bugün Google Search' te belirli bağlantıların yapısının tanımlanması için ek yöntem olarak 2 yeni bağlantıyı duyurdu. İşte UGC ve Sponsored sizlerle!

= "ugc" rel: UGC, Kullanıcı Tarafından Üretilen İçerik anlamına gelir ve ugc özellik değeri, yorumlar ve forum gönderileri gibi, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik içindeki bağlantılar için önerilir.

rel = "nofollow": Bu özelliği, bir sayfaya bağlamak istediğiniz, ancak sıralama kredisini başka bir sayfaya geçirmek de dahil olmak üzere herhangi bir onay türünü ima etmek istemediğiniz durumlar için kullanın.

Tavsiye edilmediğinde, Google, arama algoritmalarımızda kullanmak için bu şekilde işaretlenmiş herhangi bir bağlantıyı saymaz . Bu şimdi değişti. Tüm bağlantı özellikleri - sponsor, UGC ve nofollow - Arama içinde hangi bağlantıların dikkate alınacağı veya hariç tutulacağına dair ipuçları olarak değerlendirilir. Bu ipuçlarını - diğer sinyallerle birlikte - sistemlerimizdeki bağlantıları nasıl uygun bir şekilde analiz edip kullanacağımızı daha iyi anlamanın bir yolu olarak kullanacağız.

Nofollow'ta olduğu gibi neden bu bağlantıları tamamen görmezden gelmiyorsunuz? Bağlantılar, içindeki kelimelerin işaret ettikleri içeriği nasıl tanımladıkları gibi, aramayı geliştirmemize yardımcı olabilecek değerli bilgiler içerir. Karşılaştığımız tüm bağlantılara bakmak, doğal olmayan bağlantı modellerini daha iyi anlamamıza yardımcı olabilir. Bir ipucu modeline geçerek, bu önemli bilgileri artık kaybederken, site sahiplerine bazı bağlantıların birinci taraf onayının ağırlığı verilmemesi gerektiğini belirtmesine izin veriyoruz.

Bu yeni özelliklerin soru üreteceğini biliyoruz, bu yüzden bunların çoğunu kapsadığını umduğumuz bir SSS.

Var olan takipçilerimi değiştirmem gerekiyor mu?

Hayır. Sponsorlu bağlantıları engellemenin ya da bağlantı verdiğiniz bir sayfa için kefil olmadığınızı belirtmek için şimdi nofollow kullanıyorsanız, desteklenmeye devam edilir. Zaten sahip olduğunuz nofollow linklerini değiştirmenize kesinlikle gerek yok.

Bir linkte birden fazla rel değeri kullanabilir miyim?

Evet, bir linkte birden fazla rel değeri kullanabilirsiniz. Örneğin, rel = "ugc sponsorlu", bağlantının kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten geldiğini ve sponsorluk yaptığını ima eden mükemmel bir özelliktir. Ayrıca, yeni özellikleri desteklemeyen servislerle geriye dönük olarak uyumlu olmak istiyorsanız, nofollow işlevini yeni özellikler - örneğin rel = "nofollow ugc" gibi kullanmak geçerlidir.

Reklamlar veya sponsorlu bağlantılar için nofollow kullanırsam, bunları değiştirmem gerekir mi?

Hayır. Nofollow'ı yöntem olarak kullanmaya devam edebilirsiniz.olası bağlantı şeması cezalarını önlemek için bu gibi bağlantıları işaretlemek için. Mevcut bir biçimlendirmeyi değiştirmeniz gerekmez. Bunu yeni bağlantılara ekleyen sistemler varsa, bunu yapmaya devam edebilirler. Ancak, uygunsa veya uygun olduğunda rel = ”sponsorlu” ya geçmenizi öneririz.

Reklamı veya sponsorlu bağlantıları hala işaretlemeli miyim?

Evet. Olası bir bağlantı şeması eyleminden kaçınmak istiyorsanız, bu bağlantıları işaretlemek için rel = “sponsor” veya rel = “nofollow” kullanın. Biz “sponsor” un kullanımını tercih ediyoruz, ancak ya gayet iyi ve bu amaçla aynı şekilde muamele göreceğiz.

Bağlantıdaki yanlış özelliği kullanırsam ne olur?

Sponsorlu bağlantılar dışında yanlış bir özellik yoktur. Bir UGC linkini veya reklam dışı bir linki “sponsor” olarak işaretlerseniz, bunun bir ipucu olduğunu, ancak etkisinin - eğer varsa - en fazla bağlantıyı başka bir kredi olarak saymayacağımızı görebiliriz. sayfa. Bu bağlamda, daha önce nofollow olarak işaretlenmiş birçok UGC ve reklam dışı bağlantının statükonundan farklı değildir.
Tersine giden bir konudur. Açıkça bir reklam veya sponsor olan herhangi bir bağlantı yukarıda açıklandığı gibi "sponsor" veya "nofollow" kullanmalıdır. “Sponsor” kullanılması tercih edilir, ancak “takip etmeme” kabul edilebilir.

Bu yeni özelliklerden herhangi birini kullanarak neden rahatsız etmeliyim?

Yeni özellikleri kullanmak, web analizi için bağlantıları daha iyi işlememizi sağlar. Bu, size bağlanan kişiler bu özellikleri kullanırsa, kendi içeriğinizi de içerebilir.

Bir “ipucu” yaklaşımına geçiş yapmamak, yorumlardaki spam mesajlarını ve UGC içeriğini teşvik etmiyor mu?

Üçüncü tarafların içeriğe katkıda bulunmasına izin veren birçok site, zaten birçok blog platformuna entegre edilebilecek denetleme araçları ve insan incelemesi dahil olmak üzere bağlantı spam'lerini çeşitli şekillerde caydırmaktadır. “Ugc” ve “nofollow” link nitelikleri daha da caydırıcı olmaya devam edecek. Çoğu durumda, bir ipucu modeline geçiş bu tür bağlantılara nasıl baktığımızın türünü değiştirmez. Onlara genel olarak daha önce izlemeden yaptığımız gibi davranacağız ve sıralama amaçları için düşünmeyeceğiz. Her zaman olduğu gibi ve hiçbir atıf yapılmayan durumlar için yapmak zorunda olduğumuz gibi, Arama içindeki bağlantıların nasıl kullanılacağını dikkatlice değerlendirmeye devam edeceğiz.

Bu özellikler ve değişiklikler ne zaman yürürlüğe girer?

Şu an Google ipucu olarak yer verdiği yeni sisteme 1 Mart 2020' den itibaren geçecek. Sponsor ve UGC nasıl kullanılır yukarıda örnekle anlattık. İsteyen şimdiden kullanabilir.  Yeni yorum bağlantı kodu, sponsorlu bağlantı kodu ve reklam bağlantı kodu nasıl kullanılır sorusuna cevap olarak hazırladığımız haberimiz umarım bilgilendirici olmuştur.




 
Güzel bir paylaşım. "ugc" rel: UGC tagı forumlarda ve bloglarda özellikle olması gereken birşey olacak gibi duruyor. Bunun için muhtemelen eklentiler çıkmıştır veya çıkıyordur.

Yapılması gereken şey, kullanıcıların eklediği adres bağlantılarına otomatik olarak bu etiketin eklenmesini sağlamak olacak.
 
Geri
Üst Alt