Eski Siteler için SEO Çalışmaları?

Merhaba, tekrar hoş geldiniz!

Bilgi sahibi olanlarla ihtiyaç duyanları buluşturmak, farklı bakış açılarına sahip insanları bir araya getirerek birbirlerini daha iyi anlamalarını sağlamak ve herkesin bilgisini paylaşmasını sağlamak istiyoruz.

ali

Moderator
Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
35
Puanları
18
Yaş
35
Konum
Almanya
Web sitesi
webtiryaki.com
Hali hazırda yayım hayatını sürdüren, arama motorlarında indexleri hali hazırda var olan ve belirli bir değere sahip olan eski siteler nasıl bir SEO çalışması yapmalı gelin bunu inceleyelim.

Eski domain’ler için nokta atışı yapabileceğimiz teknikleri sizin için derledik.

İçerikleri Gözden Geçirin

Siteniz üzerinden yayımladığınız içerikler (blog yazısı, ürün açıklamaları, sayfa içerikler vs..) ile istenilen konumlara gelemiyorsanız içeriklerinizi gözden geçirmeniz gerekecektir.

İçeriklerinizin uzunluğu, özgünlük durumu, yazı içerisinde kullanım şekliniz içeriğinizin kalitesini belirler. Eğer içeriğinizin gücü düşük, kısa bir anlatım benimsiyorsa o zaman içerikleri daha dolgun, daha özgün ve daha dikkatli bir şekilde güncelleyelim.

İçerik konusunda emin olun rakipleriniz boş durmuyor ve full özgün sayfalarca içerikler hazırlayıp bunları kullanıyor. En azından içerik anlamında onlarla eşit mesafeye gelmeye çalışın.

İçerik oluşturma işinden sonra mutlaka internette bulunan özgünlük test araçları ile içeriklerin özgünlük durumlarını kontrol edin. %100 özgün içerik olduğunu gördükten sonra yayımlayın.

Site içi Hataları Giderin!

Eğer site içinde hatalar varsa bunları gidermemiz şart. Responsive görünüm hatası, css veya javascript hatalarını örnek olarak verebiliriz. Mesela sitenizde kullanılmayan javascript dosyaları varsa onları kaldırabilirsiniz. Yada kullandığınız js dosyaları sıkıştırılmış formatta değilse bu dosyaları min.js olarak sıkıştırabilirsiniz. Buda size Pagespeed hızını yükseltecektir.

Yüksek boyutta png resim dosyaları kullanıyorsanız bunlar Jpg formatına dönüştürüp bu formatta kullanın. Jpg dosyaları sıkıştırılmış, kalite kaybı en düşük olan resim formatıdır ve sayfanızın hızını büyük ölçüde arttırır.

Sayfalarınızda kullandığınız resimlerde alt parametresi kullanılmamışsa, mutlaka resimlere alt parametresi ve resim ne ile alakalı ise onun ismini parametre olarak belirleyelim. Böylelikle eklediğimiz resimler Google görsel aramalarda çıkacak ve buradan sitenize hit gelecektir.

Güvenlik Sertifikası Yoksa Mutlaka Kurun!

Sitenizde bir SSL sertifikası kurulu değilse mutlaka sertifika kurun. Ücretsiz olarak kurulum şansınız bulunmaktadır. Kurulumdan sonra eğer sitenizin alt yapısı WordPress ise Eklentiler > Yeni Ekle sekmesinde arama kısmına “Really Simple SSL” yazıp çıkan eklentiyi kurun. Son olarak otomatik ayarları yaparak sitenizi kolaylıkla https protokolünde çalıştırabilirsiniz.

Alt Sayfalarınıza Backlink Çalışması Yapın!

Google’da istenilen konuma gelemediğiniz alt sayfalarınızı tespit edip konumlarını bir yere not alın. Daha sonra sizin sitenizin sektörüne uygun sektörlerde web siteler bulup, temiz sitelerden tanıtım yazısı şeklinde alt sayfalarınıza anchor backlink (anahtar kelime backlink) alın.

Backlink alacağınız siteleri ise iyi test etmeniz gerekir. Backlink alacağınız sitenin DA (Domain Authority), PA (Page Authority), Moz Spam Score, Alexa Dünya ve ülke trafiği, aldığı backlinklere ve sitenin içerisindeki içerikleri iyicene incelemek gerekir. Bunun için bazı araçlar mevcut ama en basitinden Moz kullanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak üye olabilir ve daha sonra sorgulatma işlemi yapabilir. Backlink Checker aracı ile link alacağınız sitenin backlinklerini detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Backlink alımlarından sonra biraz zaman içerisinde yükselişleri göreceksiniz. Backlink Alırken şunlara dikkat edelim.

  • Asla Footer’dan linkler almayalım
  • Alacağımız tanıtım yazısı şeklinde özgün makalelerden ve sektörümüz ile alakalı sitelerden olmalı
  • Backlink alacağımız sitenin değerleri yüksek olmalı ve temiz içeriğe sahip olmalı
  • Backlink alacağımız siteyi inceleyelim ve link çöplüğüne dönmemiş bir site olduğuna emin olalım (ancak bu tarz siteler fayda sağlar)
  • Çalışmaları sadece anasayfaya yapmak doğal olmayan bir izlenim verebilir bu nedenle önce alt sayfaları güçlendirerek işe başlayalım
  • Çalışma yapacağımız alt sayfaları tespit edip 1 yada 2 adet tanıtım yazısı şeklinde Anchor Backlink şeklinde alım yapalım
  • Backlink alacağımız kişilerle konuşup, alacağımız tanıtım yazısının kalıcı olacağına dair söz isteyelim. Silinme durumlarında zarar göreceğiz bu nedenle bu konuya önem vermeliyiz.

Sitenizin Değerlerini Ölçtünüzmü?

SEO çalışması yaptığınız web sitenizin değerlerine Moz’dan baktınız mı? eğer bakmadıysanız mutlaka moz’da sorgulatma yaparak değerlerinizi kontrol edin. Moz spam score değeriniz yüksek ise, bu defa aldığınız backlinkleri kontrol etmeniz gerekecektir.

Spam puanı yüksek sitelerden aldığınız backlinkler varsa bu backlinkleri WebMasterTools’dan Disavow links Google backlink reddetme aracını kullanarak kaldırmanız gerekir. Spam puanı yüksek linkleri kaldırdıktan sonra zamanlar spam skorunuzun düzeldiğini gözlemleyeceksiniz.

Haber Sitelerinde Varmısınız?

Bunu biz demiyoruz bunu Google diyor. Haber sitelerinde yayımlanın diyor. Bu nedenle güçlü, otoriter haber sitelerinde haber olmak, sitenizin hem otoritesini yükseltir hemde anahtar kelimelerde hızlı bir şekilde tırmanışa geçmenize olanak sağlar.

Tabi bunlar birazda bütçe meselesidir. SEO bütçesi ayarlayıp bu bütçeyi en doğru şekilde kullanmak önemli. Makalemiz baya uzadı, böyle giderse sonu gelmeyecek ama ben basit bir biçimde dilim döndüğünde bişeyler anlatmaya çalıştım. Çok fazla detaylara girmedim, siz okudukça uyguladıkça ve araştırdıkça yeni SEO kriterleri keşfedip tatbik edersiniz.

Bir önceki yazımız olan Yeni Siteler için SEO Çalışmaları? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Search Engine Journal, eski içeriği kaldırıp güncelleyerek organik trafiği ve sayfa görüntülemelerini% 60'tan fazla artırdı. Siege Media, sitesinin% 15'ini kısalttı ve organik trafiği% 50 artırdı. Eski içerik sadece SEO çabalarınıza zarar vermez. Yanlış veya yanıltıcı içerik, markanıza kötü yansır.
 
Hali hazırda yayım hayatını sürdüren, arama motorlarında indexleri hali hazırda var olan ve belirli bir değere sahip olan eski siteler nasıl bir SEO çalışması yapmalı gelin bunu inceleyelim.

Eski domain’ler için nokta atışı yapabileceğimiz teknikleri sizin için derledik.

İçerikleri Gözden Geçirin

Siteniz üzerinden yayımladığınız içerikler (blog yazısı, ürün açıklamaları, sayfa içerikler vs..) ile istenilen konumlara gelemiyorsanız içeriklerinizi gözden geçirmeniz gerekecektir.

İçeriklerinizin uzunluğu, özgünlük durumu, yazı içerisinde kullanım şekliniz içeriğinizin kalitesini belirler. Eğer içeriğinizin gücü düşük, kısa bir anlatım benimsiyorsa o zaman içerikleri daha dolgun, daha özgün ve daha dikkatli bir şekilde güncelleyelim.

İçerik konusunda emin olun rakipleriniz boş durmuyor ve full özgün sayfalarca içerikler hazırlayıp bunları kullanıyor. En azından içerik anlamında onlarla eşit mesafeye gelmeye çalışın.

İçerik oluşturma işinden sonra mutlaka internette bulunan özgünlük test araçları ile içeriklerin özgünlük durumlarını kontrol edin. %100 özgün içerik olduğunu gördükten sonra yayımlayın.

Site içi Hataları Giderin!

Eğer site içinde hatalar varsa bunları gidermemiz şart. Responsive görünüm hatası, css veya javascript hatalarını örnek olarak verebiliriz. Mesela sitenizde kullanılmayan javascript dosyaları varsa onları kaldırabilirsiniz. Yada kullandığınız js dosyaları sıkıştırılmış formatta değilse bu dosyaları min.js olarak sıkıştırabilirsiniz. Buda size Pagespeed hızını yükseltecektir.

Yüksek boyutta png resim dosyaları kullanıyorsanız bunlar Jpg formatına dönüştürüp bu formatta kullanın. Jpg dosyaları sıkıştırılmış, kalite kaybı en düşük olan resim formatıdır ve sayfanızın hızını büyük ölçüde arttırır.

Sayfalarınızda kullandığınız resimlerde alt parametresi kullanılmamışsa, mutlaka resimlere alt parametresi ve resim ne ile alakalı ise onun ismini parametre olarak belirleyelim. Böylelikle eklediğimiz resimler Google görsel aramalarda çıkacak ve buradan sitenize hit gelecektir.

Güvenlik Sertifikası Yoksa Mutlaka Kurun!

Sitenizde bir SSL sertifikası kurulu değilse mutlaka sertifika kurun. Ücretsiz olarak kurulum şansınız bulunmaktadır. Kurulumdan sonra eğer sitenizin alt yapısı WordPress ise Eklentiler > Yeni Ekle sekmesinde arama kısmına “Really Simple SSL” yazıp çıkan eklentiyi kurun. Son olarak otomatik ayarları yaparak sitenizi kolaylıkla https protokolünde çalıştırabilirsiniz.

Alt Sayfalarınıza Backlink Çalışması Yapın!

Google’da istenilen konuma gelemediğiniz alt sayfalarınızı tespit edip konumlarını bir yere not alın. Daha sonra sizin sitenizin sektörüne uygun sektörlerde web siteler bulup, temiz sitelerden tanıtım yazısı şeklinde alt sayfalarınıza anchor backlink (anahtar kelime backlink) alın.

Backlink alacağınız siteleri ise iyi test etmeniz gerekir. Backlink alacağınız sitenin DA (Domain Authority), PA (Page Authority), Moz Spam Score, Alexa Dünya ve ülke trafiği, aldığı backlinklere ve sitenin içerisindeki içerikleri iyicene incelemek gerekir. Bunun için bazı araçlar mevcut ama en basitinden Moz kullanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak üye olabilir ve daha sonra sorgulatma işlemi yapabilir. Backlink Checker aracı ile link alacağınız sitenin backlinklerini detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Backlink alımlarından sonra biraz zaman içerisinde yükselişleri göreceksiniz. Backlink Alırken şunlara dikkat edelim.

  • Asla Footer’dan linkler almayalım
  • Alacağımız tanıtım yazısı şeklinde özgün makalelerden ve sektörümüz ile alakalı sitelerden olmalı
  • Backlink alacağımız sitenin değerleri yüksek olmalı ve temiz içeriğe sahip olmalı
  • Backlink alacağımız siteyi inceleyelim ve link çöplüğüne dönmemiş bir site olduğuna emin olalım (ancak bu tarz siteler fayda sağlar)
  • Çalışmaları sadece anasayfaya yapmak doğal olmayan bir izlenim verebilir bu nedenle önce alt sayfaları güçlendirerek işe başlayalım
  • Çalışma yapacağımız alt sayfaları tespit edip 1 yada 2 adet tanıtım yazısı şeklinde Anchor Backlink şeklinde alım yapalım
  • Backlink alacağımız kişilerle konuşup, alacağımız tanıtım yazısının kalıcı olacağına dair söz isteyelim. Silinme durumlarında zarar göreceğiz bu nedenle bu konuya önem vermeliyiz.

Sitenizin Değerlerini Ölçtünüzmü?

SEO çalışması
yaptığınız web sitenizin değerlerine Moz’dan baktınız mı? eğer bakmadıysanız mutlaka moz’da sorgulatma yaparak değerlerinizi kontrol edin. Moz spam score değeriniz yüksek ise, bu defa aldığınız backlinkleri kontrol etmeniz gerekecektir.

Spam puanı yüksek sitelerden aldığınız backlinkler varsa bu backlinkleri WebMasterTools’dan Disavow links Google backlink reddetme aracını kullanarak kaldırmanız gerekir. Spam puanı yüksek linkleri kaldırdıktan sonra zamanlar spam skorunuzun düzeldiğini gözlemleyeceksiniz.

Haber Sitelerinde Varmısınız?

Bunu biz demiyoruz bunu Google diyor. Haber sitelerinde yayımlanın diyor. Bu nedenle güçlü, otoriter haber sitelerinde haber olmak, sitenizin hem otoritesini yükseltir hemde anahtar kelimelerde hızlı bir şekilde tırmanışa geçmenize olanak sağlar.

Tabi bunlar birazda bütçe meselesidir. SEO bütçesi ayarlayıp bu bütçeyi en doğru şekilde kullanmak önemli. Makalemiz baya uzadı, böyle giderse sonu gelmeyecek ama ben basit bir biçimde dilim döndüğünde bişeyler anlatmaya çalıştım. Çok fazla detaylara girmedim, siz okudukça uyguladıkça ve araştırdıkça yeni SEO kriterleri keşfedip tatbik edersiniz.

Bir önceki yazımız olan Yeni Siteler için SEO Çalışmaları? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
teşekkürler
 
Optimizing old websites for SEO (Search Engine Optimization) involves a combination of updating existing content, improving technical aspects, and implementing new strategies. Here are some key areas to focus on when conducting SEO studies for old sites:
  1. Content Audit : Evaluate the quality and relevance of existing content. Identify outdated or thin content that needs improvement or removal. Consider updating older content with fresh information and optimizing it for target keywords.
  2. Keyword Research : Conduct keyword research to identify relevant search terms that your target audience is using. Use tools like Google Keyword Planner, SEMrush, or Ahrefs to discover keywords with decent search volume and low competition.
  3. On-Page Optimization : Review on-page elements such as titles, meta descriptions, headers, and image alt tags. Ensure that they are optimized for target keywords and accurately reflect the content of each page.
  4. Technical SEO Audit : Perform a thorough technical audit to identify and fix issues that may affect the site's visibility in search engines. Check for crawl errors, broken links, duplicate content, site speed, mobile-friendliness, and indexation issues.
  5. Backlink Analysis : Analyze the site's backlink profile to identify high-quality and relevant backlinks as well as toxic or spammy links. Eliminate any harmful links and consider outreach strategies to acquire new, authoritative backlinks.
  6. Website Structure and Navigation : Ensure that the website has a clear and logical structure that facilitates easy navigation for both users and search engines. Optimize internal linking to improve the flow of link equity throughout the site.
  7. Local SEO (if applicable) : If the website targets a specific geographic location, optimize it for local search by claiming and optimizing Google My Business listings, creating local landing pages, and obtaining citations from relevant directories.
  8. User Experience (UX) : Focus on improving user experience to keep visitors engaged and encourage them to explore more pages on the site. This includes optimizing page load times, improving site navigation, and making content easy to read and digest.
  9. Analytics and Tracking : Set up and configure Google Analytics and Google Search Console to track website performance, monitor organic search traffic, and identify opportunities for improvement.
  10. Content Strategy : Develop a comprehensive content strategy that aligns with the target audience's needs and interests. Create high-quality, informative, and engaging content that addresses relevant topics and provides value to users.
Remember that SEO is an ongoing process, and it may take time to see significant results. Regularly monitor the site's performance, analyze data, and adjust strategies as needed to continue improving organic search visibility over time.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt